ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی
کد لحظه شمار غیبت امام زمان برای وبلاگهای مهدویت

ریاضیات دوست‌داشتنی است

 

 

ریاضیات دوست‌داشتنی است

 
   
 اگر شما شنیدید که کسی می‌گوید من ریاضیات را دوست ندارم، باور نکنید.  

پس چرا به دانش‌آموزانی برمی‌خوریم که از ریاضیات وحشت دارند؟ یا به قولی چرا ریاضیات را دوست ندارند؟

بدیهی است که به این پرسش کلی، نمی‌توان در یک جمله و یا حتی در یک مقاله پاسخ داد. شرایط زندگی دانش‌آموز، محیط اجتماعی او، نوع تنظیم کتاب‌های درسی و برنامه‌های آموزشی، رفتار معلم و شیوه‌ی تدریس او و خیلی عوامل دیگر (که گاهی واقعا بی‌ارتباط هستند) را باید مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، تا بتوان به پاسخ قانع‌کننده‌ای رسید. در این مقاله تنها اشاره‌ای به بعضی واقعیات خواهیم داشت و بس.

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید


 


 



:: موضوعات مرتبط: آمار و ریاضی , متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: ریاضی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : کویر
تاریخ : چهار شنبه 16 بهمن 1392
خوشبختی واقعی


1 - یکی از عمده ترین راه های خوشبختی در زندگی رضایت و خشنودی به قضا و قدر الهی است. آن چنان که حضرت علی (ع) می فرماید: « ان رضیتم بالقضا طالبت عیشکم» اگر به مقدرات الهی راضی شدید زندگی شما شیرین و گوارا می شود. (غررالحکم ج 3 ص 66) و یا در جایی دیگر امام صادق (ع) می فرماید: "نشاط و شادی در پرتو راضی بودن ه رضای خدا و یقین به دست می آید و اندوه و غم در شک و ناخشنودی به مقدرات الهی حاصل می شود"

2 - انسان سعادتمند انسانی است که بر قدرت لایزال الهی توکل دارد و در انجام هر کاری حتی موفقیت یا شکست در هر امری را خواست خدا می داند و در ابتدای هر کاری می گوید: « بسم الله الرحمن الرحیم» افرادی که چنین دیدگاهی دارند برای انجام کارها در آینده از تکیه کلام « ان شاالله » یعنی اگر خداوند بخواهد استفاده می کنند.

3 ـ داشتن تفکر مثبت در زندگی و

.....

20 ـ وظایف یک مرد مسلمان و نمونه را می توان اینگونه برشمرد : سرپرستی و مدیریت صحیح، مهرورزی، احترام گذاشتن، خوش اخلاقی، پرهیز از ایراد گرفتن و بهانه جویی، دلجویی کردن، عیبجویی نکردن از اعضای خانواده زن، نادیده گرفتن لغزش ها و مراقبت از وی، چشم پوشیدن از غیر همسر، سپاسگزاربودن، پاکیزگی و نظافت، پرستاری ردن پدرانه، تنظیم دخل و خرج خانواده، پذیرش جنسیت فرزند، اجتناب از طلاق های عاطفی و ... امیداست از رهگذر آگاهی به وظایف و مسئولیتهای خانوادگی خویش جامعه ای شاداب و بالنده داشته باشیم.

 

 


:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : کویر
تاریخ : یک شنبه 6 بهمن 1392
خنده

با توجه به اینکه خنده نیازی ضروری برای جامعه است پس:

شوخی های جالب شبکه های اجتماعی

 1- بابام اسمس فرستاده: هلو، ساعت هفت دم در حاضر باش میام دنبالت! منم فکر کردم ازش آتو گرفتم، جو گرفتتم و جواب دادم: باشه شفتالوی من، مانتو خوشگلمو می پوشم میام عجیجم! بعد بابام جوابداد: هلو یعنی سلام! آخه تو کی می خوای آدم شی؟ من چه گناهی کردم که تو پسرمی؟!

2- امروز صبح یه مشکل بانکی برام پیش اومده بود رفتم بانک، مسئولش کمتر از سه دقیقه کارم رو انجام داد. حس کردم زیادی زود تموم شده می خواستم بهش بگم خب از خودت بگو، دیگه چه خبرا؟!

3- با کسی که به جای مرسی می گه «میسی ی ی» باید در جا قطع رابطه کرد چون تا بیای براش توضیح بدی که نگو «میسی ی ی» بهت می گه «چلااااا؟»

4- این کانون آموزشی کنکور دیگه کم مونده اینو تبلیغ کنه: به نام خدا مسی هستم بهترین بازیکن جهان، از سال سوم دبیرستان عضوکانون ... بودم!

5- یک عدد بین 10 تا 20 انتخاب کنید. اون عدد رو با 32 جمع کنید. حاصل رو ضرب در دو کنید. حاصل رو منهای یک کنید. حالا چشماتونو پنج ثانیه ببندید ... همه جا تاریک شد! درسته؟! ما اینیم دیگه!

6- یه بار رفتم خونه یه بنده خدایی ویندوز عوض کنم طرف بهم گفت اگه میشه مای کامپیوتر رو هم نصب کنید! گفتم اونجوری هزینتون بیشتر میشه ها! گفت: چاره ای نیس1 هیچی دیگه، پول تک تک آیکونا رو جداگونه ازش گرفتم یه همچین آدم بی وجدانی هستم من!

.....

31- سقف آرزوهای ما کف آرزوهایدیگری است. دنیا به طور ناجوانمردانه ای آپارتمان است.

32- یه بار استامینوفن خوردم، ازم پرسید: الان دقیقا کجات درد می کنه که منو خوردی؟ اومدم بگم سرم! یادم اومد قرصا که حرف نمی زنن، فهمیدم اشتباهی ترامادول خوردم!

33- یه دوره ای اینقدر وضع خراب بود که به آی دی کالر می گفتن مزاحم یاب.

34- ملت تو خونه شون میز بیلیارد و تردمیل و سونا و جکوزی دارن، اونوخت ما تنها امکانات ورزشی مون یک میله بارفیکس بود که اونم مامانم زده تو کمد روش لباس آویزون می کنه.

 

  برای ادامه خندیدن به ادامه مطلب بریدددددد



:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : کویر
تاریخ : جمعه 4 بهمن 1392