ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی
کد لحظه شمار غیبت امام زمان برای وبلاگهای مهدویت

من آن رندم

من آن رندم که گیرم از شهان باج

بپوشم جوش و بر سر نهم تاج

فرو ناید سر مردان به نامرد

اگر دارم کشند مانند حلاج



:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : کویر
تاریخ : چهار شنبه 15 مرداد 1393
بیماری های قلبی عروقی

 

 
 
 
پیشگیری از بروز بیماری های قلبی-عروقی
فلاونوئیدهای موجود در کاکائو و شکلات نقشی مهم در پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی ایفا می کند. این آنتی اکسیدان ها در واقع میزان کلسترول بد (ال.دی.ال) را در خون کاهش می دهد و خاصیت کششی رگ های خونی را در بدن حفظ می کنند.

 
 
 
9 گام مفید برای جلوگیری از بیماری قلبی
-----------------------------------------
افرادی که کلسترول خونشان بالاست در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند. در حالی که بسیاری از متخصصان با تجویز دارو، در صدد کاهش کلسترول خون بیماران برمی آیند، یافته‌های جدید حاکی از آن است که تغییر سبک زندگی و برخی از راهکار‌های ساده به کنترل سطح کلسترول خون کمک می‌کند.

در این نوشتار علاوه بر اطلاع از مفهوم کلسترول خوب و بد، می‌توانید با
۹ قدم برای کاهش خطر حمله قلبی نیز آشنا شوید:

*کلسترول خوب و بد
بدن برای انجام فعالیت‌های خود به مقداری کلسترول نیاز دارد. اما مصرف بیش از حد چربی‌های اشباع شده میزان کلسترول بد را در بدن افزایش می‌دهد و با افزایش میزان کلسترول بد
LDL پلاک‌هایی در شریان‌ها بوجود می‌آید که بیماری‌های قلبی را به دنبال خواهد داشت.

ترفند‌های سادهٔ زیر را برای کاهش کلسترول بد در خون از یاد نبرید:

*گام اول
هنگام غذا خوردن تنها از یک دست استفاده کنید. بسیاری از آمریکایی‌ها از این ترفند برای تناسب وزن و کنترل کلسترول بالا استفاده می‌کنند. این شیوه و تمرین باعث می‌شود که فرد علاوه بر کمتر خوردن امکان اندازه گیری مواد غذایی و انتخاب ان‌ها را تنها به یک دست خود بدهد.
بنابراین انتخاب‌های کمتر و محدود تری را خواهد داشت.

*گام دوم
بهترین زمان برای کمک به کاهش سطح کلسترول بد خون خوردن میوه و سبزی صبح هر روز است. آنتی اکسیدان‌های موجود در این میوه و سبزیجات باعث می‌شود تا فرد تمایل کمتری به چربی‌ها داشته و با تنظیم فشار خون و حفظ وزن به سلامت خود کمک کند.
متخصصان توصیه می‌کنند افراد از غذا‌های غنی شده با استرول‌های گیاهی برای کاهش سطح کلسترول خون بدن بهره‌مند شوند.

*گام سوم
یک رژیم غذایی سالم باید شامل مصرف غذا‌های دریایی دو بار در هفته باشد. ماهی دارای اسید چرب امگا
۳ است که به پایین آمدن سطح تری گلیسیرید خون کمک می‌کند. و رشد پلاک‌های چربی را در شریان‌ها کند‌تر می‌کند.
مصرف ماهی آزاد، ماهی تن، ماهی قزل آلا و ساردین در طول هفته موجب سلامت خواهد شد.

*گام چهارم
شروع روز با یک کاسه بلغور جو یا غلات سبوسدار مزایای زیادی برای سلامت به دنبال دارد. فیبر و کربوهیدرات‌های موجود در غلات کامل احساس سیری را به دنبال دارد و فرد کمتر به دنبال وسوسه پرخوری در وعدهٔ ناهار خواهد افتاد. کاهش کلسترول یک استراتژی بسیار موثر در کاهش وزن است. استفاده از جو، آرد و سبوس گندم، ذرت بو داده و... انتخاب‌های موثری در این گام است.

*گام پنجم
دانه‌های روغنی علاوه بر طعم دلپذیری که دارند موجب کاهش کلسترول می‌شوند.
مطالعات نشان می‌دهد افرادی که
۲۸ گرم در روز از آجیل و دانه‌های روغنی استفاده کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند. آجیل حاوی کالری و چربی بالا است بنابراین تنها به خوردن تعداد انگشت شماری از آن باید بسنده کرد.

*گام ششم
همهٔ افراد باید در رژیم غذاییشان از چربی استفاده کنند تا بدن به کمک آن بتواند عملکرد‌های لازم را به انجام برساند ولی چربی باید در حدود
۲۵ تا ۳۵ درصد از کالری را تشکیل دهد. بهتر است در انتخاب چربی مصرفی از چربی‌های اشباع نشده‌ای مثل زیتون، کلزا و... استفاده کرد.

*گام هفتم
انتخاب کربوهیدرات‌ها در رژیم غذایی باید کمتر باشد. زیرا آن‌ها تامین کننده انرژی بدن هستند. غلات سبوسدار و حبوبات دارای فیبر بیشتر بوده و باعث بالا رفتن کمتر سطح خون می‌شوند. با انتخاب سیب زمینی کمتر و لوبیا بیشتر نه تنها سطح کلسترول را پایین نگه می‌دارید، بلکه احساس سیری طولانی تری خواهید داشت.

*گام هشتم
فعالیت بدنی
۳۰ دقیقه‌ای در ۵ روز موجب پایین آمدن کلسترول بد خون می‌شود. علاوه بر این ورزش موجب وزنی ایده ال و گردش بهتر خون در شریان‌ها می‌شود. متخصصان توصیه می‌کنند اگر مکان انجام ۳۰ دقیقه ورزش را در یک زمان ندارید آن را به زمان‌هایی ۱۰ دقیقه‌ای تقسیم کنید.

*گام نهم
اگر امکان رفتن به باشگاه را ندارید، بهترین کار این است که پیاده روی کنید. ورزش‌های هوازی مشکلات قلبی را کاهش می‌دهد و خطر سکته مغزی و قلبی را پایین می‌اورد همچنین فرد از طریق این تمرین‌ها وزن اضافه خود را از دست داده و موجب استحکام بافت استخوانی‌اش می‌شود. اگر زمان زیادی ندارید از زمان‌های
۱۰ دقیقه‌ای برای پیاده روی استفاده کنید.
 
اگر کسی در حالت سکته قرار گرفت قبل از حمل به بیمارستان، با سوزنی تمیز سر 10 انگشت او را زخمی کنید تا دو قطره خون بیاید و از لخته در مغز جلوگیری شود .
توصیه های یک پروفسور چینی:
یک سرنگ یا سوزن در خانه نگه دارید : یک روش غیر قراردادی و شگفت انگیز برای بهبود سکته. این متن را بخوانید شاید روزی توانستید به کسی کمک کنید.
متحیر کننده است. لطفا این متن را در دسترس بگذارید توصیه های بسیار خوبی هستند . چند دقیقه صرف مطالعه آن بکنید هرگز تصور نمی کنید که ممکن است زندگی یک نفر بستگی به شما داشته باشد.
پدر من بر اثر سکته فلج شد و سپس مرد. کاش من چیزی در باره این نوع کمک های اولیه می دانستم . هنگامی که حمله صورت می گیرد مویرگها به تدریج در مغز پاره می شوند.
هنگامی که سکته اتفاق می افتد، آرامش خود را حفظ کنید. مهم نیست قربانی کجاست . او را حرکت ندهید چون مویرگهایش پاره خواهند شد. برای جلوگیری از سقوط قربانی ، کمکش کنید تا بنشیند سپس می توانید
حجامت را شروع کنید. اگر در خانه یک سرنگ تزریقی داشته باشید خیلی عالی می شود. در غیر این صورت یک سوزن خیاطی یا یک سنجاق صاف هم خوب است.
1- سوزن یا سنجاق را روی آتش استریل کنید بعد با آن سر هر 10 انگشت مریض را خراش دهید.
2- این طب سوزنی نیست فقط یک خراش یک میلی متری است روی سر انگشتان.
3- خراش بدهید تا خون خارج شود.
4- اگر خون خارج نشد، با انگشت خودتان سر انگشت مریض را فشار دهید.
5- وقتی از هر 10 انگشت خون خارج شد چند دقیقه صبر کنید تا بیمار هشیاری خود را باز یابد.
6- اگر دهان قربانی کج شد لاله گوشهایش را آنقدر بکشید تا سرخ شوند.
7- بعد هر لاله گوش را دو بار بخراشید تا از هر کدام دو قطره خون خارج شود.
بعد از چند دقیقه قربانی باید هشیاری خود را بدست بیاورد. منتظر بمانید تا بیمار دوباره وضعیت طبیعی خود را بدون هر گونه علامت غیر عادی به دست بیاورد. سپس او را به بیمارستان برسانید. حرکت سریع آمبولانس در راه بیمارستان و افتادن در دست اندازها با عث پارگی مویرگها می شود.
من در باره نجات زندگی با حجامت از یک دکتر سنتی چینی به نام "ها بو تینگ" که در سون جیوک زندگی می کند آموختم. به علاوه من در این زمینه تجربه عملی دارم. پس می توانم بگویم که این روش صد در صد موثر است.
در سال 1979 من در کالج "فور گاپ " در " تای چونگ" تدریس می کردم .
یک روز بعد از ظهر مشغول تدریس بودم که ناگهان یک معلم دیگر نفس نفس زنان وارد کلاس شد و گفت : " خانم لیو عجله کن بیا ، سوپروایزر ما سکته کرده است." من فورا به طبقه سوم رفتم و دیدم آقای "چن فو تی ین" سوپروایزر ما همه علائم سکته را دارد: رنگ پریدگی، اختلال در تکلم و کج شدن دهان.
فوراً ا ز یکی از دانشجویان خواستم تا از داروخانه بیرون مدرسه یک سرنگ بخرد تا با آن سر انگشتان آقای چن را خراش بدهم. وقتی ازهمه ده انگشتش قطرات خون ( اندازه یک نخود) خارج شد، رنگ به چهره آقای چن و روح به چشمانش بازگشت . ولی دهانش هنوز کج مانده بود.
پس گوشهایش را کشیدم تا پر ا ز خون شدند وقتی کاملا سرخ شدند، لاله گوش راستش را دو بارخراش دادم تا دو قطره خون خارج شود. وقتی از هرلاله گوشش دو قطره خون خارج شد ، یک معجزه رخ داد.
در عرض 3-5 دقیقه شکل دهانش به حالت طبیعی خود برگشت و تکلمش هم روان و واضح شد. او را گذاشتیم تا یک مدت استراحت کند و یک فنجان چای داغ هم دادیم بعد کمکش کردیم تا از پله ها پایین برود.
او را به بیمارستان "وی واه" رساندیم. یک شب در بیمارستان بستری شد و روز بعد برای تدریس به مدرسه بازگشت . همه چیز به حالت نرمال در آمد.
به طور معمول قربانیان سکته از پارگی جبران ناپذیر مویرگها در راه بیمارستان رنج می برند. در نتیجه این گونه بیماران هرگز بهبود نمی یابند . ( ایرن لیو)
بنابراین ، سکته دومین علت مرگ است. اگر کسی خوش شانس باشد، زنده می ماند ولی ممکن است تا آخر عمر فلج بماند. این اتفاق وحشتناکی است که در زندگی می تواند رخ دهد.
اگر همه ما این روش حجامت را به خاطر داشته باشیم و به سرعت پروسه نجات زندگی را شروع کنیم قربانیان دوباره احیا شده و صد در صد حالت عادی خود را به دست خواهند آورد.
 
4دلیل باور نکردنی برای سکته قلبی
مواردی است که باعث بروز سکته در انسان می شود اما به تازگی پزشکان به مواردی دست پیدا کرده اند که شاید به آن توجه نداشته باشید اما غیر محسوس می توانند مشکلات قلبی خاصی را به وجود اورند.
** اولین موردی که می تواند باعث بروز بیماری های قلبی شود صابون های آنتی باکتریالی است که ممکن است روزانه از آن ها استفاده کنید. این صابون ها جرم های بیشتری تولید می کنند تا جرم اصلی از بین برود. این حرکت باعث می شود تا پوست خراب شده و مشکلات بزرگتری را برای قلب به وجود می آورد. بهتر است برای شست شو از صابون های معمولی و اب استفاده کنید.
** غذاهای کنسرو شده دشمنان دیگری هستند که باید مراقب آن ها باشید. درون این غذاها به جز سدیمی که یافت می شود موادی وجود دارد که غذاها را الوده کرده و به مرور با جمع شدن این مواد درون بدن شاهد سکته های ناگهانی قلب خواهید بود. این مواد هورمون های سالم را هدف قرار داده و سیستم داخلی بدن را نابود می کنند.
** ترافیک که ممکن است روزانه در آن ساعت ها گیر کنید یکی از مواردی است که باعث بروز بیماری های قلبی خواهد شد. دانشمندان المانی به این موارد دست یافته اند که گیر کردن در ترافیک و آلوده شدن هوا می تواند خطر سکته قلبی را افزایش دهد. این تحقیقات نشان میدهد افرادی که در ترافیک گیر می کنند 3.2 برابر بیشتر در خطر سکته هستند.
** همیشه در مورد فواید امگا3 گفته ایم اما این ماده گاهی اگر درست استفاده نشود می تواند برای بدن مضر هم باشد. امگا-3 در ماهی ها پیدا می شود اما در مورد ماهی هایی که برای خوردن انتخاب می کنید دقت داشته باشید. از ماهی هایی استفاده کنید که تازه و صید روز باشند همچنین استفاده از ماهی هایی که معمولا در مناطق آب های سالم زندگی می کنند بهتر خواهند بود
 


:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : کویر
تاریخ : یک شنبه 5 مرداد 1393