ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی
کد لحظه شمار غیبت امام زمان برای وبلاگهای مهدویت

مصرف الکل

با پیروزی انقلاب اسلامی، مصرف الکل در ایران ممنوع اعلام شد اما آماری که طی چند سال اخیر به گوش می رسد، چندان خوشایند نیست. شاید دکتر باقر لاریجانی، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران، اولین مقام رسمی کشور بود که در اردیبهشت سال ۱۳۹۱ از این حقیقت تلخ پرده برداشت و از مصرف الکل در کشور اظهار نگرانی کرد. سال گذشته، گزارش سازمان جهانی بهداشت در مورد الکل نیز نشان داد ایران از میان ۱۹۰ کشور دنیا در مصرف الکل رتبه ۱۶۶ را دارد. این به آن معنی است که خوشبختانه میزان مصرف الکل و تعداد مصرف کنندگان الکل در کشور ما کم و بر اساس آمار نه چندان معتبر و رسمی حدود ۲/۵ درصد است ولی وقتی صحبت از الگوی مصرف می شود، ایران در رتبه ۱۹ قرار می گیرد. منظور از الگوی مصرف یعنی میزان مشروبی که هر فرد الکلی در سال استفاده می کند. این میزان برای ایرانی های الکلی حدود ۲۵ لیتر در سال است، در حالی که در کشوری مثل فرانسه که فقط ۵ درصد جمعیت آن الکل نمی نوشند، الگوی مصرف ۱۳ لیتر در سال است.

 

چون در مورد الکل به صورت باز صحبت نمی کنیم. مصرف الکل به دلایل شرعی در کشور ما ممنوع است اما حقیقت تلخ این است که ما در کشورمان مصرف کننده الکل داریم و نیروی انتظامی نیز براساس مقاله ای که اردیبهشت سال۹۱ در روزنامه شرق منتشر شد، اعلام کرد که سالانه حدود ۸۰ میلیون لیتر الکل در کشور مصرف می شود. مسلما۸۰ میلیون لیتر فقط مربوط به مصارف صنعتی و تجاری نیست و بخشی به صورت نوشیدنی مصرف می شود. متاسفانه مردم ما در مورد انواع الکل و مصارف آن اطلاعات کافی ندارند. از نظر ماهیت شیمیایی، الکل چند نوع است و انواع سبک و سنگین، خانگی و کارخانه ای دارد. الکلی که در اثر تخمیر میوه و حبوبات به وجود می آید، همان آب جو است و الکلی که در اثر تقطیر حبوبات و میوه به دست می آید، مشروبات الکلی مثل ویسکی و ودکاست اما الکلی که در اثر تغییر شیمیایی در زغال سنگ و نفت به وجود می آید، الکل صنعتی است. الکل صنعتی ماده ای شیمیایی و غیرخوراکی است و اگر مصرف شود، می تواند عوارض حادی مثل نابینایی ایجاد کند. برخی گزارش ها از بیمارستا ن های کشور نشان می دهد جوانان ما به دلیل ناآگاهی الکل ۹۰ درصد صنعتی را از داروخانه می خرند و با وانیل مخلوط می کنند و می نوشند که بسیار پرعارضه است. شرع و قانون مصرف الکل را ممنوع می داند. اما الکل تخمیری را شاید برخی بتوانند تا ۲۰۰ سی سی از نظر جسمی تحمل کنند اما الکل تقطیری را هرگز نباید بیش از ۳۰ میلی گرم نوشید. یکی از دلایل شیوع خودکشی و جرح و تصادف در افرادی که در کشور الکل مصرف می کنند، مصرف زیاد الکل تقطیری است. متاسفانه الکلی های کشور ما الکل تقطیری را لیتری می نوشند.

 

در مورد این موضوع آماری وجود ندارد اما حتی در کشورهایی که منع مصرف فرهنگی و مذهبی الکل وجود ندارد، مثل کشورهای آمریکایی و اروپایی، فروش الکل به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است و نوشیدن الکل قبل از ۲۱ سالگی در اصل نوشیدن زودرس تلقی می شود.

 



:: موضوعات مرتبط: مدیریت فرهنگی , متفرقه , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : کویر
تاریخ : چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394
روز بیماری های خاص

18 اردیبهشت ماه روز بیماری های خاص و سعب العلاج می باشد

امید است در این روزها به فکر این بیماری ها و بیمارها باشیم و سری به آسایشگاههای این افراد بزنیم

مانند محک و دهش پور



:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : کویر
تاریخ : سه شنبه 15 ارديبهشت 1394
خلیج همیشه فارس

خلیج ما فارس است

خلیج ما همیشه فارس است

خلیج فارس ما همیشه فارس است

خلیج همیشه فارس ما همیشه فارس است



:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : کویر
تاریخ : دو شنبه 14 ارديبهشت 1394
اپیلاسیون

دیروز، سایت‌های خبری به نقل از کسانی که «جمعی از مؤسسات مردم‌نهاد فرهنگی- اجتماعی و اقشار مختلف مردم قزوین» عنوان می‌شدند نامه‌ای را منتشر کردند که نسبت به رواج «اپیلاسیون کامل بدن» و «راه‌اندازی سالن‌های مخصوص اپیلاسیون» در این شهر به مسئولان هشدار داده و خواستار برخورد با آن شدند.
 
این نامه سرگشاده را بار اول وب‌سایت «قزوین خبر»، از وب‌سایت‌های فعال نزدیک به جریان‌های اصولگرای استان قزوین و همچنین نویسندگان اصلی نامه با چنین تیتری منتشر کرد: «خطاب به معاونت سیاسی و امنیت استانداری/ نامه سرگشاده فعالان فرهنگی»

در رابطه با جزئیات این نامه و همچنین دغدغه‌ها و نگرانی‌های نویسندگان این نامه، خلیلی سردبیر «قزوین خبر» در گفت‌وگویی با «شرق» این‌گونه توضیح می‌دهد: «این نامه متعلق به ما نیست و ما فقط آن را منتشر کرده‌ایم اما خود ما هم مدافع موضوع طرح‌شده در نامه هستیم

در این نامه که نویسندگانش با محوریت نگرانی برای «عفت و حیا و پوشش زنان جامعه‌مان» نوشته‌اند به‌صورت مشخص و صریح به موضوع اپیلاسیون اشاره کرده و خواستار برخورد با این مسئله شده‌اند.

این بخشی از این نامه است: «متأسفانه مدتی است که پازل این‌گونه خدمات که اغلب خلاف شرع محسوب می‌شود، با انجام اپیلاسیون کامل بدن در بسیاری از این مراکز به اوج مأموریت حیازدایی خود رسیده و تکمیل گردیده و زمینه آغاز برخی از ناهنجاری‌های اخلاقی را فراهم ساخته است و حتی مراکز غیرقانونی و بدون مجوز با نام سالن‌های مخصوص اپیلاسیون در این شهر دایر گشته که بدون هیچ‌گونه نگرانی و با اطمینان از عدم نظارت ارگان‌های مسئول به کسب درآمد مشغولند

همین بخش از این نامه نیز بیشتر از همه در وب‌سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی واکنش‌برانگیز و حاشیه‌ساز شد. چنین واکنشی به موضوع «زدودن موهای زائد بدن» که در اسلام نیز در روایاتی متعدد بر آن تأکید شده و مستحب برشمرده شده است برای بسیاری پرسش‌برانگیز و تعجب‌آور بود.

خلیلی، سردبیر سایت «قزوین‌خبر»، منبع اصلی و منتشر‌کننده این نامه، در پاسخ به پرسش‌های «شرق» در همین رابطه چنین گفته است: «مسئله اصلی در شرایط کنونی از نظر ما پرونده جدیدی است که روی آن خیلی مانور می‌دهند، موضوع ماساژ است که پشت موارد آرایشی و بهداشتی در حال ارائه است. مباحثی مثل بردن فرهنگ ماساژ به داخل خانه‌ها و شرکت‌هاست و این می‌تواند وجهه متفاوتی داشته باشد، من معتقد هستم اسم ماساژ که بیاید فکرها می‌روند سمت تایلند، مالزی و اندونزی و کشورهای جنوب شرق آسیا، و در صورتی که با آنها برخورد نشود عاقبت ما رفتن به این سمت است

از او می‌پرسم اما در نامه منتشرشده هیچ اشاره‌ای به موضوع ماساژ نشده است و همه‌چیز حول محور هشدار درباره اپیلاسیون است، در حالی که اپیلاسیون چیز جدیدی نیست و مربوط به نظافت شخصی بدن انسان است. این پاسخ اوست: «من اگر به لحاظ جامعه‌شناسی بخواهم به موضوع نگاه کنم به همین قضیه از منظر تغییر سبک زندگی از نظافت به اپیلاسیون و ماساژ می‌پردازم، چنین چیزهایی در سبک زندگی ایرانی و اسلامی که رهبر معظم انقلاب نیز بارها اشاره کردند هیچ جایی ندارد، این مرحله‌ای از اباحه‌گری را ترویج می‌دهد. از طرفی به نظرم همه موارد گویاست. ما در لید خبرمان هم نوشتیم پدیده‌های نوظهور، آرایشگاه برای یک خانم نوظهور نیست، مصداق نوظهوری همین ماساژ است. چند روز پیش در قزوین نمایشگاهی توسط اداره آموزش و پرورش برگزار شد درباره موضوعات کمک آموزشی؛ اما آنجا غرفه‌ای بود متعلق به یک مؤسسه خاص که تعدادی خانم آنجا بودند و پشت‌پرده، خدمات ماساژ ارائه می‌دادند، این البته فقط یکی از مصداق‌هاست و مشابه آن زیاد است و در حال افزایش هستند. موضوع این است که نویسندگان مطلب و نامه مأخوذ به حیا هستند. ما بحث جدی‌ای که داریم این است که نشر منکر، منکر است به همین خاطر خواسته نشد به‌صورت شفاف به موضوع پرداخته شود

با وجود این، باز هم سردبیر وب‌سایت «قزوین‌خبر» به موضوع چرایی هشدار درباره اپیلاسیون اشاره‌ای نمی‌کند و در پاسخ به سوال دوباره من و اینکه چرا در نامه اشاره‌ای به ماساژ نشده است، می‌گوید: «البته من نگارنده نامه نیستم و تنها آن را منتشر کرده‌ایم، اگر من نگارنده بودم به این قضیه اشاره می‌کردم و موضوعات را فراتر از این می‌دیدم

از او می‌خواهم در صورت امکان، من را به نویسندگان نامه برای پرسیدن همین سؤال معرفی کند، در تماس بعدی خبر می‌دهد نویسندگان نامه تمایلی به گفت‌وگو در این‌باره ندارند و چون مسئولان قول رسیدگی به ماجرا را داده‌اند، نمی‌خواهند حاشیه‌سازی کنند؛ اما گفتند اگر لازم باشد در آینده در این‌باره بیشتر صحبت خواهند کرد

این در حالی است که بر اساس اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت «اسلام کوئست»
 (www. IslamQuest.net)
متعلق به مؤسسه  دینی - فرهنگی «رواق حکمت» که کار خود را با هدف پاسخ‌گویی به پرسش‌های دینی از سال ٨٥ آغاز کرده است در پاسخ به سوال کاربرانی با این مضمون «آیا زدودن موهای زائد بدن در اسلام توصیه شده و آیا دارای آدابی نیز می‌باشد؟» این‌گونه پاسخ داده است: «در این زمینه باید گفت؛ ازبین‌بردن موهای زائد، مثل موهای زائد اندام و زیر بغل مسئله‌ای بهداشتی و از نظر اسلام مستحب است و به آن سفارش شده، اسلام در موارد فراوانی به زدودن موهای زائد بدن توصیه کرده و شیوه‌ها و آدابی را نیز در این زمینه بیان نموده است.» و در ادامه با ذکر روایاتی از امام‌علی(ع) و امام صادق(ع) در این‌باره از آداب شرعی این کار گفته است. موزدایی یا با عبارت رایج و مصطلح کنونی‌اش «اپیلاسیون» (Epilation) نیز این‌گونه تعریف می‌شود: «اپیلاسیون یا موزدایی به ازبین‌بردن موهای زائد یا به روش‌های ازبین‌بردن مو به‌ویژه موهای بدن انسان‌ها گفته می‌شود» بااین‌حال نویسندگان نامه به دلایلی نامعلوم نسبت به این موضوع واکنشی تند و هشدارآمیز نشان داده، به آن اعتراض کرده و خواستار برخورد با آن شده‌اند.

----------------------------------------
متن کامل این نامه که به رحیمی، معاون سیاسی- امنیتی استاندار قزوین تحویل داده شده و رونوشتی از آن به تعداد زیادی از مسئولان دولتی، نظامی، سیاسی، دینی و صنفی استان ارائه شده است، به این شرح است:

در پی اقدامات نوظهور برخی مراکز آرایشی جمعی از مؤسسات مردم‌نهاد فرهنگی- اجتماعی
و اقشار مختلف مردم در نامه‌ای سرگشاده خواستار رسیدگی فوری به اوضاع این مراکز شدند. قال الصادق علیه السلام: «لاحیاء لمن لا دین له» چند صباحی است که بسیاری از سالن‌های آرایش بانوان شهرمان به پیاده‌نظام کارگردانان برخی از برنامه‌های ماهواره‌ای تبدیل شده و در این زمینه گوی سبقت را برای کسب درآمد بیشتر؟! از هم می‌ربایند. اگر نگاهی به لیست خدمات این مراکز بیندازیم به‌طور واضح این خدمت رایگان به جبهه فرهنگی دشمن جهت ضربه‌زدن به عفت و حیا و پوشش زنان جامعه‌مان را مشاهده می‌کنیم؛ خدماتی که با هدف نمایاندن هرچه‌بیشتر زیبایی‌ها و لطافت‌های زنانه در فضای عمومی جامعه به‌جای محیط امن خانه ارائه می‌گردد که نتایج مخرب آن بر آگاهان امور اجتماعی و خانواده مبرهن است.

متأسفانه مدتی است که پازل این‌گونه خدمات که اغلب خلاف شرع محسوب می‌شود، با انجام اپیلاسیون کامل بدن در بسیاری از این مراکز به اوج مأموریت حیازدایی خود رسیده و تکمیل گردیده و زمینه آغاز برخی از ناهنجاری‌های اخلاقی را فراهم ساخته است و حتی مراکز غیرقانونی و بدون مجوز با نام سالن‌های مخصوص اپیلاسیون در این شهر دایر گشته که بدون هیچ‌گونه نگرانی و با اطمینان از عدم نظارت ارگان‌های مسئول به کسب درآمد مشغولند! و تأسف‌بارتر اینکه از طرف برخی از مسئولان شهرمان به بعضی از این مراکز به نام مرکز آموزشی؟! در نمایشگاه‌های رسمی، غرفه اختصاص یافته و غرفه‌داران آن با بدترین وضعیت پوشش به ارائه خدمات آموزشی آرایشی خود می‌پردازند (مستندات موجود است)

به‌راستی آیا مسئولان محترمی که از افزایش آمار طلاق و سایر معضلات اجتماعی در استان نگرانند، به عواقب حمایت از این‌گونه مراکز که اقداماتشان در جهت امنیت‌زدایی از قشر فرهیخته بانوان و پایین‌آوردن شأن و مقام زن مسلمان ایرانی در حد یک کالای مصرفی که تمام سعی‌اش زیباترنمایاندن خود به مردان بیگانه با فنون آرایشی خاص است اندیشیده‌اند؟

ما فعلا این‌گونه اقدامات را با دید خوش‌بینانه و به منظور همدلی و هم‌زبانی، به عنوان غفلت و سهل‌انگاری مسئولان می‌انگاریم و از دست‌اندرکاران ذی‌ربط می‌خواهیم تا هرچه‌سریع‌تر نسبت به ساماندهی خدمات این مراکز اقدام نموده و برحذف خدمات غیرشرعی آنها نظارت نمایند. ضمنا در صورت عدم اقدام مؤثر در این خصوص، مردم دیندار قزوین بیش از این، توهین عملی به مقدسات خود را تاب نیاورده و اجازه نخواهد داد عفت و حیا و امنیت خانواده‌هایشان بازیچه دست‌های پنهان برخی افراد معلوم‌الحال گردد و خود رأسا در این زمینه اقدام خواهند نمود که مسلما عواقب آن به عهده مسئولان متسامح خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: مدیریت فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : کویر
تاریخ : سه شنبه 8 ارديبهشت 1394
پیامی از آسمان

نمی دانم چرا مردم روزانه و به طور حداقلی 3 الی 4 ساعت اس ام اس و وایبر و واتس آپ و .... را می خوانند و گاهی راجع بهش فکر می کنند و ساعتها بحث و گفتگو

 

اما...

اما کلام خدا را روزی یک ربع هم نمی خوانند

 

واقعا نمی فهمم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



:: موضوعات مرتبط: مدیریت فرهنگی , متفرقه , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : کویر
تاریخ : سه شنبه 8 ارديبهشت 1394
خوش اندام و سالم باشید

در این نوشته ۲۰ اندرز از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله درباره خوردن و آشامیدن (برگرفته از کتاب روش تندرستی در اسلام، ترجمه طب النبی صلی الله علیه و آله) را مرور می‎کنیم :

۱ - ما قومی هستیم که تا گرسنه نشدیم نمی‌خوریم و چون خوردیم سیر نشده از غذا دست می‎کشیم.

۲ - معده محل هر بیماری و پرهیز، سرآمد هر دارویی است.

۳ - معده حوض بدن و رگها بر آن وارد است، پس اگر معده سالم باشد رگها هم سالم هستند و اگر مریض باشد رگها هم بیمار خواهند شد.

۴ - فرزند آدم هیچ ظرفی را پر نکرد که بدتر از شکم او باشد. فرزند آدم گمان می‎کند که خوردن زیاد، صلب او را محکم‎تر می‎کند. اگر به ناچار باید خورد، بهتر است که یک سوم آن برای غذا و یک سوم دیگر برای آب و یک سوم دیگر برای تنفس باشد.

۵ - از پرخوری دوری کنید که آن بدن را به فساد می‎کشاند و باعث بیماری می‎شود و سبب می‎شود که عبادت از روی کسالت باشد. (حال عبادت را از انسان می‎گیرد)

توضیح آنکه در قرآن کریم هم می‎خوانیم : کلوا و اشربوا و لا تسرفوا (سوره مبارکه اعراف، آیه ۳۱) یعنی بخورید و بیاشامید (ولی) اسراف و زیاده‎روی نکنید.

۶ - کاسه برای کسی که آن را بلیسد طلب آمرزش می‎کند.

توضیح آنکه متأسفانه امروزه در بسیاری از رستورانها و تالارها در جریان مراسم جشن و غیره غذا با مقادیر زیاد اسراف و دور ریخته می‎شود و ته‎مانده ظروف رها می‌شوند. شاید این بیان نورانی حاوی پیامی به ما هم باشد که غذا را به اندازه در ظرف خود برداریم و نیم‎خورده را رها نکنیم و دور نریزیم.

۷ - بهترین غذای شما نان و بهترین میوه‎ی شما انگور است.

۸ - نان را با چاقو برش ندهید و آن را گرامی بدارید که خدای سبحان آن را گرامی داشته است.

توضیح آنکه لازم است به نان (به عنوان برکتی عظیم) احترام گذاشته شود و این سنت زیبا که اگر نان را در خیابان یا کوچه ببینیم برداریم و به کناری بگذاریم تا زیر پای عابرین نباشد از جمله موارد تکریم نان است. گاهی دیده می‎شود که با بی‎توجهی در نانوایی‎ها، نان به سوی میز جلوی مشتری پرتاب می‎شود و نظایر آن که باید در این خصوص احترام را در پیش گرفت.

۹ - سرور نوشیدنی‎های دنیا و آخرت، آب است.

۱۰ - (غذای خود را) با نمک شروع کنید که آن دوای هفتاد درد است.

۱۱ - وقتی میل به آب داشتید، آن را به صورت مکیدن بخورید و پی در پی (یکسره و یکجا) ننوشید.

۱۲ - هر کس به خوردن زیاد غذا و آب عادت کند قلبش دچار قساوت (سنگدلی) می‎شود.

۱۳ - هر کس چهل روز گوشت نخورد اخلاقش بد می‎شود و قلبش دچار قساوت می‎شود.

توضیح آنکه زیاد خوردن گوشت توصیه نشده و حتی از آن نهی هم شده‎ایم لیکن نباید به رژیم‎های صرفاً بدون گوشت (مثلاً رژیم‎های گیاهخواری یا خام‎خواری محض) هم رو آورد.

۱۴ - خداوند سبحان به یکی از پیامبران خود که از ضعف شکایت کرده بود وحی کرد که گوشت را با شیر بپزد که شفا و برکت در آنهاست.

۱۵ - برنج در میان غذاها مانند رئیس در میان قوم است.

۱۶ - هیچ چیز جز شیر جای خوردن و آشامیدن را نمی‎گیرد.

توضیح آنکه امروزه شیر را غذایی کامل می‎دانند و ذکر اهمیت مصرف شیر از حوصله این نوشته خارج است.

۱۷ - بر شما باد عسل، سوگند به کسی که جانم در دست اوست خانه‎ای نیست که در آن عسل باشد مگر اینکه فرشتگان برای ساکنان آن خانه طلب آمرزش می‎کنند. پس اگر کسی عسل بخورد هزار دوا در درون او وارد می‎شود و هزارهزار بیماری از او خارج می‎شود و اگر در حالی که عسل در درون اوست بمیرد، بدن او را آتش نمی‎گیرد.

۱۸ - هر کس حافظه بخواهد عسل بخورد.

۱۹ - وقتی زنی بچه‎ای به دنیا آورد نخستین چیزی که آن زن می‎خورد رطب و خرمای شیرین باشد، زیرا اگر بهتر از آن چیزی بود خداوند سبحان به مریم (سلام الله علیها) وقتی عیسی (علیه السلام) را به دنیا آورد، عطا می‎فرمود.

۲۰ - خانه‌ای که در آن خرما نباشد در واقع غذایی در آن نیست.

 

 منبع: جهان نیوز- یادداشت از دکتر محمد لطفی زاده



:: موضوعات مرتبط: مدیریت فرهنگی , تکنولوژی و فرهنگ , متفرقه , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : کویر
تاریخ : یک شنبه 6 ارديبهشت 1394
امام علی النقی (ع)

نقی! نامی که فخر آسمان است                 تلفظ کردنش حظ دهان است
ز القاب امام ِ هادیِ ماست                         امامی که عزیز شیعیان است
امام قد بلند ِ ماه رویی                              که جدّ حضرت صاحب زمان است
نقی، یعنی تو پاکی! پاک تر از                     همان آبی که در جنت روان است
نقی، چون مظهر پاکی ست، نامش              برای قرنِ آلوده، گران است
به نام مادرش سوگند، زهرا!                       همان که صبح چشمش جاودان است
نخواهد از نفس افتاد این عشق                   که از «هادی» به قلب عاشقان است
به کوریِ دو چشم آن حقیری                      که از فرط حقارت بد دهان است
به هر دیوارِِ این دنیا نوشتیم :                      «نقی» زیباترین نام جهان است

منبع: سایت سنگرگاه سایبری منتظرالمهدی



:: موضوعات مرتبط: مدیریت فرهنگی , متفرقه , شعر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : کویر
تاریخ : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394