ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی
کد لحظه شمار غیبت امام زمان برای وبلاگهای مهدویت

خندوانه و فتنه 88 - خنده و دیوانه
رسانه های وابسته به جریان فتنه و اصلاحات در فقدان سوژه مناسب، این بار به بحث ممنوعیت پوشش سبز در برنامه خندوانه پرداخته اند.

بدون تردید برنامه خندوانه با مجری گری رامبد جوان را می توان از برنامه های موفق و کم نظیر صدا و سیما در طول سال های اخیر دانست، برنامه طنزی با موضوعات مختلفی اجتماعی که توانسته است ضمن جلب مخاطب گسترده، خنده را بر لبان بسیاری از ایرانیان بیاورد.

 

حواشی پیرامون برنامه خندوانه کم نبوده و هر از گاهی برخی رسانه ها با تمرکز بر برخی وجوه آن به انتقاد یا تمجید از آن پرداخته اند. اما نکته جالب و کم نظیری که ما را بر آن داشت به یکی از حواشی این برنامه بپردازیم به خبر سطحی، زرد و تو خالی بر می گردد که طی روزهای اخیر در برخی سایت ها و رسانه های وابسته به جریان فتنه و اصلاح طلب دست به دست می چرخد.

 

برنامه خندوانه بنابر رویه اش هر شب میهمانی را دعوت نموده و زمینه گفتگوی رودررو و صریح با این میهمان را فراهم می نماید. هومن حاج عبداللهی دوبلر، مجری و بازیگر سینما و تلوزیون یکی از مهمان هایی بود که طی شب های گذشته به این برنامه پر مخاطب دعوت شده بود. در اواسط برنامه و پس از پخش یک میان برنامه، پیراهن تن حاج عبداللهی از رنگ سبزی که به تن داشت به سفید تغییر نموده بود. وقوع این اتفاق در روزهای اخیر تبدیل به سوژه ای برای رسانه های بی محتوای وابسته به جریان فتنه شده است.

 

سایت زرد کلمه وابسته به نزدیکان میرحسین موسوی در اوج استیصال رسانه ای و بی توجهی به این جریان تلاش نموده مسئله بی اهمیت فوق را که مشخص نیست به چه دلیل صورت پذیرفته به عنوان دستاویزی جهت حمله به صدا و سیما قرار دهد. کلمه در این باره نوشته است: «پنج شنبه شب گذشته هومن حاجی عبدالهی صداپیشه و دوبلور رادیو و تلویزیون مهمان برنامه خندوانه و رامبد جوان بود. او که با بلوزی به رنگ سبز وارد استودیو شده و تا میانه برنامه آن را به تن داشت، در ادامه برنامه تغییر لباس داد.»

 

به نوشته ی کلمه : «گفته می شود پس از اعتراضات به انتخابات ۸۸ مسوولان صدا و سیما در دستورالعملی از مجریان و برنامه سازان خواسته بودند از رنگ سبز استفاده نکنند و در همان زمان بارها شاهد تغییر لباس مجریان تلویزیون بودیم.»

 

این سایت در ادامه آورده است: «شب گذشته وقتی لباس سبز هومن حاجی عبدالهی در میانه برنامه به رنگ سفید تبدیل شد، او ابتدا از بینندگان معذرت خواهی کرد و سپس گفت آن لباس قبلی برای مراسم عقد بود و این برای عروسی است.»

 

پوشش این خبر محدود به کلمه نمانده و شماری از رسانه های اصلاح طلب نیز با آب و تاب بدان پرداخته اند. پایگاه خبری بهار نیوز که به محمد رضا عارف نامزد پیشین اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است بدون اشاره واضح به چرایی این امر صرفا نوشته است : «پنج شنبه شب گذشته هومن حاجی‌عبدالهی، بازيگر و دوبلور رادیو و تلویزیون مهمان برنامه خندوانه و رامبد جوان بود. او که با لباسی به رنگ سبز وارد استودیو شده و تا میانه برنامه آن را به تن داشت، در ادامه برنامه تغییر لباس داد و رنگ پيراهنش سفید شد! او ابتدا از بینندگان معذرت خواهی کرد و سپس گفت آن لباس قبلی برای مراسم عقد بود و این برای عروسی است!»

 

 

در رابطه با نحوه اجرا و فیلم برداری برنامه خندوانه نکاتی قابل ذکر است. نکته اول آن که این برنامه به شکلی زنده نبوده و پیشتر ضبط شده است، لذا احتمال آن که در خلال ضبط مشکلی نظیر کثیف شدن پیراهن حاج عبداللهی یا هر اتفاقی دیگر به وقوع پیوسته باشد دور از ذهن نمی باشد و همین امر می تواند موجب تغییر لباس او در میانه برنامه باشد.

 

نکته دوم آن که در صورتی که خبر کلمه مبنی بر عدم پوشش سبز در صدا و سیما صحت داشته باشد، می توان گفت که مسئولین برنامه خندوانه می بایست از همان ابتدا مانع از پوشش سبز حاج عبداللهی شده و لباس سفید را بر تن او می کردند، نه این که در وسط برنامه مبادرت به این امر ورزند و زمینه ایجاد ابهاماتی را نزد بینندگان فراهم آورند.

 

نکته سوم آن که نگاهی کوتاه به برنامه های پیشین خندوانه گواه سطحی و آبکی بودن خبر منتشر شده از سوی رسانه های فتنه گر می باشد، چرا که در طول این برنامه و با وجود پوشش کمتر رنگ سبز نسبت به سایر رنگ ها از سوی آقایان، بارها شخص رامبد جوان مجری، مهمانان ویژه آن و تماشاگرانش لباس هایی سبز رنگ را بر تن داشته اند. از همه مهم تر آن که رنگ سبز اصولا رنگ اول دکوراسیون این برنامه پر مخاطب را تشکیل می دهد.

 

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که به حاشیه رفتن بسیاری از سایت های وابسته به جریان فتنه در طول سال های اخیر زمینه ای برای گرایش آن ها به پوشش و ترویج اخبار زرد شده است. پیشتر وب سایت جرس موسوم به جنبش راه سبز! به دلایلی که می توان آن را آشفتگی درونی و فقدان مخاطب دانست با عذرخواهی به کارخود پایان داد، امری که می توان احتمال آن را برای ته مانده های جریان فتنه در فضای مجازی نظیر سایت هایی چون کلمه و سحام نیوز در آینده ای نزدیک پیش بینی نمود.

 

در زیر ابتدا تصاویر منتشر شده از سوی وب سایت کلمه و سایر رسانه های وابسته به جریان فتنه را مشاهده کرده و سپس صرفا برخی تصاویر از برنامه های پیشین خنداونه را که در آن ها مهمان ها، شخص مجری و یا تماشاگران مبادرت به پوشش سبز نموده به منصه ظهور شما می رسد. برخی عکس ها نیز حاوی رنگ غالب سبز در دکوراسیون مجموعه می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: ir.598

 



:: موضوعات مرتبط: متفرقه , عکس , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : کویر
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
چرا باید انیمیشن «رالف خرابکار» را ببینید؟ + تصاویر

«رالف خرابکار» پنجاه و دومین انیمیشن در تاریخ دیزنی است که سال ۲۰۱۲ میلادی توانست به موفقیت چشم گیری دست پیدا کند. فیلم در واقع سفری به دنیای بازی‌های ویدیویی است که هم برای دوستداران انیمیشن و هم بازی های ویدیویی جالب است.

 

«رالف خرابکار» حمله غرب به شرق را توجیه می‌کند/ سلطان نبات کیست


فیلم در پرداختن به این نکته که در این دنیا همه چیز به چیزهای دیگر مرتبط است فوق العاده هوشمندانه عمل می کند. تصویر کردن ناامیدی ویران کننده یک کودک هنگامی که بازی ویدیویی هنگ کرده و درست عمل نمی کند لحظه ای دیدنی و تاریخی را خلق می‌کند

 

«رالف خرابکار» حمله غرب به شرق را توجیه می‌کند/ سلطان نبات کیست



کارگردان این انیمیشن ریچارد مور از سازندگان سریال «سیمپسون‌ها» است که قصه انیمیشن هم متعلق به اوست و فیل جانستون و جنیفر لی بر اساس آن داستان، فیلمنامه را نوشته‌اند. جان بخشیدن به تخیلی درون یک تخیل دیگر، تلفیقی از تم قدیمی یک بازی با دنیای دیگر بازی های جدید، به تصویر کشیدن گذشت سی سال از سالگرد بازی فلیکس و رالف به عنوان دو قطب مثبت و منفی بازی و نمایش دادن آنان در برابر دنیای بیرون کودکان، داستانی جذاب و استثنایی را در این انیمیشن رقم زده است

این فیلم درباره این مساله که دنیای الکترونیکی، روابط انسانی را از نو تعریف کرده است، سخن می گوید.



ریچ مور که این فیلم اولین تجربه کارگردانی انیمیشن بلند سینمایی اش به شمار می‌رود، در هیچ یک از لحظات این فیلم پر جنب و جوش، چیزی را از قلم نمی اندازد. فیل جانستون که سابقه نوشتن برای فیلم کمدی را دارد و جنیفر لی که اولین تجربه سینمایی اش را پشت سر می گذارد، فضایی ایجاد می کنند تا ریلی و سیلورمن بتوانند هنگام صداپیشگی بداهه گویی هایی هم در جهت افزایش طنز داستان انجام بدهند


«رالف خرابکار» حمله غرب به شرق را توجیه می‌کند/ سلطان نبات کیست


این انیمیشن در جوایز گلدن گلوب و اسكار نامزد بهترین فیلم انیمیشن بود و در نهایت توانست جایزه آنی را برای بهترین فیلم پویانمایی از آن خود کند.

هزینه ساخت این انیمیشن ۱۰۸ دقیقه ای، ۱۶۵ میلیون دلار اعلام شده است و به عبارتی هر دقیقه از این انیمیشن ۱.۵ میلیون دلار (۴.۵ میلیارد تومان) هزینه در بر داشته است. این محصول در نهایت با فروش نزدیک به ۴۳۶ میلیون دلار، نشان داد که توجه زیادی را جلب کرده است.



قصه از کجا شروع شد؟

رالف، معروف به رالف خرابکار شخصیت یکی از بازی‌های کامپیوتری است و داستان این انیمیشن حول زندگی کسل کننده او می گردد. رالفِ خرابکار، نقش منفی یک بازی دهه هشتاد، به نام «فلیکس همه کاره کوچک» است، که دیگر از منفی بودن خود خسته شده و قصد دارد مانند شخصیت مثبت بازی یعنی فلیکس، به قهرمان تبدیل شود.

رالف از شکست های همیشگی خود که سی سال است آن را لمس می‌کند خسته و ناراحت است و آرزو دارد فرار کند و همین بهانه‌ای است تا داستان فیلم با داستان بازی تفاوت داشته باشد. سفرهای رالف از داخل کابل های برق و موج های پروژکتور به جایی که زمین مرکزی بازی نام دارد صورت می‌گیرد. محلی که شخصیت ها می‌توانند در آن جا با هم ملاقات کنند. رالف تصمیم دارد با به دست آوردن یک مدال قهرمانی، خود را به دیگر شخصیت های بازی اثبات کند اما مشکل آن است که شخصیت منفی بازی بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هیچ گاه نمی‌تواند به مدال قهرمانی دست پیدا کند. این جاست که اخطار داده می شود

اگرچه معمولا قوانین بازی ممکن است باعث مرگ مکرر آنها در طول بازی شود، اما اگر خارج از بازی اتفاقی برایشان بیفتد به آخر خط رسیده اند. رالف که از این موضوع آگاه است دست از تلاش برنمی‌دارد و برای به دست آوردن مدال به فکر ورود به دیگر بازی ها می‌افتد، اما خطر نابودی او را تهدید می‌کند.

«رالف خرابکار» حمله غرب به شرق را توجیه می‌کند/ سلطان نبات کیست


رالف در یکی از بازی ها به نام «ندای وجدان» مدال قهرمانی را به دست می‌آورد.اما اتفاق‌هایی روی می دهد که موجب می شود او همراه ویروس این بازی به سرزمین بازی دیگری که «شکرشتاب» نام دارد منتقل و با دختر بچه‌ای به نام ونلوپه آشنا ‌شود. این دختر که دچار نقص در برنامه ریزی است و تصویرش پیکسل پیکسل و شطرنجی می‌شود از مدال رالف برای ورود به مسابقه بازی رالی استفاده می‌کند.

پادشاه آن بازی که سلطان نبات معرفی می‌شود و سلطان دروغین آن بازی است با ونلوپه که به واقع بانوی واقعی آن بازی محسوب می‌شود دشمن است و تمام تلاش خود را برای اجازه ندادن به وی برای ورود به بازی رالی انجام می دهد چرا که در صورت عبور ونلوپه از خط پایان بازی، فریب سلطان نبات برای همگان آشکار می شود.

در نهایت رالف و ونلوپه به کمک شخصیت بازی‌های دیگر یعنی گروهبان کالهون و فلیکس از دست سلطان و ویروس ها نجات پیدا می‌کنند و تمامی اتفاقات روی داده برای رالف موجب می‌شود تا وی ازخواست قبلی خود صرف‌نظر کند و به عنوان شخصی منفی اما با سبک زندگی دیگر، واقعیت خود را بپذیرد.



شخصیت های انیمیشن

رالف: او شخصیت اصلی است و خط اصلی فیلم بر محوریت این شخصیت پر زور، قوی اما مهربان شکل گرفته است. شخصیت پردازی رالف، سبک پوشیدن لباس، پاره بودن آستین، آویزان بودن بخشی از لباس، دستان پر قدرت و چهره کارگری او، شخصیتی دوست داشتنی را برای وی رقم زده و همین موضوع سبب شده میزان حساسیت ویرانگرانه وی در بازی، که شخصیت منفی محسوب می‌شود با حس مثبتی برای مخاطب تلطیف شود.

رالف از خود سوال های زیادی دارد، او می‌خواهد معنا و نقش خود در زندگیش را بداند بنابراین با خود وارد چالشی شده و از خود می‌پرسد اگر نخواهم آن‌چیزی باشم که برایش برنامه‌ریزی شده‌ام چه می‌شود؟ آیا می‌شود بد نباشم؟ به واقع رالف سمبل مبارزه با روزمرگی است.

فلیکس: مرد کمک رسانی با مهارت های نامحدود است که برای نجات دادن می آید و قلب ساکنان ساختمان هایی را که رالف ویران کرده به دست می آورد. معمولا فلیکس به مهمانی های اشرافی دعوت می شود در حالی که رالف هر شب را در یک حیاط نامناسب می گذراند.

گروهبان کالهون: او سرباز زن نحیف و به شدت سخت کوش و سختگیری است که تا به حال جز با مردانی که قصد داشته به آنها دستور بدهد، با مرد دیگری آشنا نشده است. او در دنیای بازی «وظیفه قهرمان» زندگی می کند.

«رالف خرابکار» حمله غرب به شرق را توجیه می‌کند/ سلطان نبات کیست


صداپیشگی

جان سی.رایلی، سارا سیلورمن، جین لینچ و جک مک برایر صداپیشگی گروه آشوبگری را بر عهده دارند که قرار است شر به پا کنند.

افسردگی رالف با صدای جان سی‌رایلی به خوبی نمایش داده شده است. کسی که می تواند به صورت طبیعی صدایش را بالا ببرد. از سوی دیگر فلیکس با صدای شاد و روحیه‌بخش جک مک بایر صداگذاری شده است.

پیام ایدئولوژیک انیمیشن



سازندگان انیمیشن با تفکری فلسفی دستگاه‌های بازی را به مثابه یک جهان تصور کرده اند که در هر یک از آن دستگاه ها سرزمینی با رسم های گوناگون و قوانین متفاوتی وجود دارد. در این انیمیشن سرزمین‌های گوناگون با عقاید فکری متفاوت به سه بخش تقسیم شده است. در سرزمین رالف، به عنوان یکی از سرزمین های مورد تاکید در انیمیشن از نمادهای ساخت و ساز، خرابکاری توسط رالف با تیپ کارگری، تعمیر با چکش سحرآمیز فلیکس و حضور انسان‌های کوتوله با سبیل‌های استالینی همگی از جمله اِلمان های جامعه کمونیستی است.

به تصویر کشیدن سبک قدیمی و منقرض شده این سرزمین در برابر دیگر سرزمین ها، القاکننده فروپاشی کمونیسم و شوروی به مخاطب است؛ سرزمینی که هم اکنون زندگی در آن جریان دارد اما در برابر دیگر سرزمین ها جلال و جبروت خود را از دست داده است.



در سرزمین بازی «وظیفه قهرمان»، نیروهای ویژه تحت سرپرستی گروهبان کالهون وظیفه جنگ با دشمنانی را که ویروس نامیده می‌شود، دارند. فضای به تصویر کشیده در این سرزمین همگی از نمادهای مدرن نظیر زره ها و اسلحه های پیشرفته برای سربازان و ساختمان هایی با معماری ویژه شکل گرفته است. شمایل فرمانده کالهون با چشمانی آبی و موهای طلایی که به عنوان نماینده ای از یک انسان آنگلاساگسون تلقی می‌شود تصویری از تمدن غرب را به مخاطب القا می‌کند. در این بازی گروهی از کوماندوهای آمریکایی و تعلیم دیده به مقابله با تروریست ها و دشمنانشان می‌پردازند.

در سیر انیمیشن و بعد از معرفی دو سرزمین با نمادهای خاص از دو تفکر متفاوت و به دست آوردن مدال قهرمانی توسط رالف، وی به طور ناگهانی با یکی از ویروس های بازی «وظیفه‌ قهرمان» به سرزمین پر زرق و برق و آب‌نباتی شکر شتاب وارد می‌شود؛ سرزمینی ثروتمند و سرشار از منابع که در ابتدای ورود رالف به آن این موضوع به خوبی به چشم می‌خورد. این سرزمین بر خلاف دو سرزمین قبلی، توسط پادشاهی به نام سلطان نبات اداره می‌شود.

«رالف خرابکار» حمله غرب به شرق را توجیه می‌کند/ سلطان نبات کیست


او فریبکار است، با چهره ای دلقک گونه که با نفوذ از سرزمین دیگری به حکومت در بازی شکر شتاب دست پیدا کرده است. سلطان نبات برای حکومت بر مردم نیاز به اغواگری و اقناع آنها دارد به این دلیل او با پاک کردن حافظه مردم و قفل زدن به آن توانسته است بر مردم حکومت کند. این سرزمین نماینده کشورهای پادشاهی اعراب است.

به هنگام ورود رالف به سرزمین شکر شتاب، او با خود ویروسی را از سرزمین وظیفه‌ قهرمان وارد می‌کند که در صورت عدم پیدا شدن آن، ویروس شروع به تخم گذاری کرده و در نهایت موجب نابودی کل سرزمین شکر شتاب می شود. همین امر بهانه‌ای می‌شود تا فرمانده کالهون که نمادی از اندیشه غرب است، همراه فلیکس به عنوان سمبلی از تمدن شرق برای کمک به رالف و نابودی ویروس ها وارد شکر شتاب شوند.



شاید بتوان اصلی ترین پیام کارگردان و القای آن به مخاطبان کودک و بزرگسال این انیمیشن را سکانس ورود نمایندگان این دو تفکر به سرزمین پادشاهی دانست؛ ویروس هایی که با ایجاد تهدید برای مردم شکرشتاب حکم تروریست ها را دارند.

کالهون به عنوان سربازی از تمدن غرب به همراهی فلیکس تعمیرکار، برای ایجاد ثبات و تعادل و حفظ سرزمین مردم شکرشتاب از دست تروریست ها به این سرزمین ورود می کند تا همین تصویرسازی ماهرانه، القایی غیرمستقیم را در ضمیر ناخودآگاه کودک بنشاند. کودکی که با این تصویرسازی ها بزرگ می‌شود در آینده حمله نظامی آمریکا به سرزمینی پادشاهی و یا هر سرزمین دیگری که مورد خصم آمریکا واقع شده است، در ضمیر وجودش توجیه شده و کودک از هم اکنون در خود اعتماد به تصمیمات مدیران کلان آمریکایی و به طور کلی تمدن غرب را بدون چون ‌و‌ چرا می‌پذیرد.

کیفیت تکنولوژیکی انیمیشن

در این انیمیشن دیزنی سیستم نورپردازی جدیدی را با مجموعه ای از ابزارهای جدید تکنیکی به کار گرفته است و به همین دلیل جذب نشدن به گرافیک فوق العاده این انیمیشن کار بسیار مشکلی است. مدیر فنی دیزنی یعنی اندی هنریکسون از ابزارهای نوین دیجیتال برای کار استفاده کرده که به هنرمندان استودیو امکان کارهای خارق العاده ای را داده تا انیمیشنی دیدنی بسازند.



طبق گفته وی، «رالف خرابکار» از پیچیده ترین فیلم هایی است که در دیزنی تولید شده است. برای «رالف خرابکار» علاوه بر اصلاح و نوسازی خط تولید و استفاده از یک دوربین فیلمبرداری شکار حرکت مجازی جدید که به کارگردان فیلم ریچ مور اجازه می داد به صورت همزمان در صحنه های فیلم همراه با ساخت آن حرکت کرده و حرکت های دوربین را اصلاح کنند.

برای ساخت دنیای کاملی از آبنبات ها، گروه توسعه تصویری انیمیشن به بزرگترین نمایشگاه آب نبات جهان در کلن آلمان سفر کردند تا خود را در آبنبات های سراسر دنیا غرق کنند. آنها غرق در نورپردازی های جالبی شدند که برای نمایش آبنبات ها به کار گرفته شده بود. بعد آنها به شرکت تولید کننده آبنبات رفتند تا ببینند پویایی یک شرکت عظیم تولید آب نبات به چه صورت است. یکی از نتایج مهمی که به دست آمد استفاده از رنگ های گرم در سمت سایه بود تا غذا خوشمزه تر و جذابتر به نظر برسد.



موفقیت‌های انیمیشن

استودیو دیزنی با دریافت ۵ جایزه شامل جایزه بهترین فیلم بلند انیمیشن برای «رالف خرابکار» فاتح چهلمین دوره جوایز سالانه انی در سال ۲۰۱۳ شد. این فیلم علاوه بر جایزه بهترین فیلم بلند انیمیشن، در بخش‌های کارگردانی برای تلاش ریچ مور، موسیقی، صداپیشگی آلن تیودیک و فیلمنامه برای فیل جانسون و جنیفر لی هم پیروز شد

این فیلم جایزه بهترین فیلم انیمیشن را از انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا دریافت کرد و همراه «شجاع»، «فرانکن‌وینی»، «پارانورمن» و «دزدان دریایی! گروه ناجورها» از نامزدهای جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن بود.

«رالف خرابکار» حمله غرب به شرق را توجیه می‌کند/ سلطان نبات کیست


منتقدان چه گفتند

«
رالف خرابکار» در مجموع نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد و در وب سایت راتن تومیتوز ۸۶ درصد منتقدان به آن نظری مثبت دادند که در نهایت از میان ۱۶۸ نقد، امتیاز ۷.۵ از ۱۰ را به دست آورده است.

نظر بتسی شارکی منتقد لس آنجلس تایمز

 
این منتقد با دادن امتیاز ۹ از ۱۰می نویسد: تنها نوجوان درون من که به بازی‌های ویدیویی معتاد بود، نیست که انیمیشین جدید دیزنی «رالف خراب کار» را ستایش می کند. محوریت این اثر روی ماجراهای یک شخصیت گردن کلفت و دوست داشتنی از درون بازی های ویدیویی است و میزان حساسیت ویرانگرانه فیلم و ترکیب احساس زمان قدیم و جدید فیلم از نکات فوق العاده آن به شمار می روند.



وی می‌افزاید: برای خلق دنیای رالف، هم از نظر ظاهری و طراحی و هم مفهومی توجه فوق العاده ای به جزئیات شده است. مثلاً به سیستم حمل و نقلی که درون کابل های الکتریکی جریان دارد توجه کنید، نه تنها به نظر جالب و سرگرم کننده است، بلکه اجازه می دهد شخصیت ها از قالب اولیه خود خارج شوند و چه کسی است که هر از گاهی به چنین کاری نیاز نداشته باشد؟

شارکی ادامه می دهد: پایگاه مرکزی بازی که فوق العاده با شکوه و با جزئیات تصویر شده، راه ورود به درون دنیای بازی‌ها است. قطعاً این پایگاه، اشاراتی به یکی از بخش های خاص آکادمی هنرهای زیبای نیویورک سیتی دارد و این تنها یکی از چندین کنایه تصویری به شدت جذاب فیلم است.



به گفته وی، «رالف خرابکار» در مقایسه با سایر آثاری که نام دیزنی را به دوش می کشند، از نظر فرهنگی بار بیشتری دارد و با نشاط تر است. این انیمیشن با هنرمندی تمام، ترکیبی ایجاد کرده که به خوبی موفق می شود همانطور که تحسین مخاطبان بزرگسال را برمی انگیزد، کودکان را نیز به خنده بیاورد.

نظر راجر ایبرت منتقد شیکاگو سان تایمز

 
این منتقد با دادن امتیاز ۳ از ۴ درباره این انیمیشن خانوادگی می‌گوید: فیلم با توفان ذهنی خلاقی شروع می‌شود و در حالی که در دنیای چند بازی کامپیوتری رخ می‌دهد، بهانه های خاصی برای پشت صحنه‌ها، قوانین زمینی و شخصیت ها ارائه می دهد تا آنها دائم خود را بازسازی کنند.

«رالف خرابکار» حمله غرب به شرق را توجیه می‌کند/ سلطان نبات کیست


وی می گوید: من یک گله نیز در مورد پایین آمدن کیفیت فیلم به خاطر تعقیب و گریزهای بسیار و پایان ناپذیر و شاید زمانی برای تلفیق شدن لحظاتی که مخاطب آن کودکان هستند، دارم. این موضوع می تواند برای بزرگترها به سرعت قدیمی شود و در عین حال برای پدر و مادرانی که بچه هایشان اصرار به تماشای مکرر دی وی دی ها دارند، مناسب است.


منبع: مهر

 



:: موضوعات مرتبط: مدیریت فرهنگی , رسانه شناسی , تغییرات اجتماعی , متفرقه , عکس , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : کویر
تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
انیمیشن‌های مستهجن با مجوز! +تصاویر
«80 درصد شرکت‌های تولید انیمیشن‌های ایرانی ورشکسته شده‌اند»

 

مدتیست که در برخی فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها، انیمیشن‌هایی مربوط به شخصیت‌هایی مثل «باربی» فروخته می‌شود که دارای دوبله فارسی و حتی پروانه نمایش! هستند.

صراط: مدتیست که در برخی فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها، انیمیشن‌هایی مربوط به شخصیت‌هایی مثل «باربی» فروخته می‌شود که دارای دوبله فارسی و حتی پروانه نمایش! هستند.

در این انمیشین‌ها که مروّج لایف‌استایل ضد اسلامی و ضد ایرانی هستند؛ برهنگی، رقص، رابطه با جنس مخالف، عشق و ... گاهی بعنوان موضوع اصلی کارتون و گاهی بعنوان استایل جنبی قهرمان داستان نشان داده می‌شود.

جالب آنکه حتی برخی تصاویر کارتونی چاپ شده بر روی بسته‌های توزیع این انیمیشن‌ها نیز مضمون برهنگی دارد و در رسانه قابل انتشار نیست.

تصاویری که در ادامه می‌بینید مربوط به همین انیمیشن‌ها و بسته‌های حاوی DVD آنهاست که در فروشگاه‌ها به قیمت 4 هزار تومان عرضه می‌شود!


انیمیشن‌های مستهجن با مجوز! +تصاویر

انیمیشن‌های مستهجن با مجوز! +تصاویر

انیمیشن‌های مستهجن با مجوز! +تصاویر

انیمیشن‌های مستهجن با مجوز! +تصاویر
نشان‌های مربوط به دوبله فارسی، پروانه نمایش و شماره پروانه نمایش در عکس‌های فوق مشخص است!


*درباره این اتفاق که می‌توان مطمئن بود مضرّات آن هزار بار خطرناک‌تر از آسیب ماهواره‌ها نیز هست، ابعاد گوناگونی وجود دارد که برای جلوگیری از اطاله کلام؛ فقط به دو مورد آن اشاره می‌کنیم.

یکم: مشخص نیست کدام نهاد و دستگاه نظارتی به این انیمیشن‌ها یا به عبارت بهتر به این «بمب‌های 4 هزار تومانی»! پروانه نمایش اعطا کرده و این کارتون‌ها در کدام استودیوها به زبان فارسی دوبله می‌شوند!

آیا وزارت ارشاد در جریان سبک غلط باربی، محتوا و تصاویر غلط و گاه مستهجن این انیمیشن‌ها و ضرر خطرناک‌تر از بمب این محصولات ضدّ فرهنگی در میدان جنگ نرم هست؟!

و دوم: توزیع این انیمیشن‌ها در فروشگاه‌های ایران در حالی صورت می‌گیرد که شرکت‌های انیمیشن‌ساز وطنی به دلیل مشکلات مالی، بی‌مهری عمده دستگاه‌های فرهنگی، بی‌توجهی رسانه‌ها و سوء تدبیر مسئولان امر در بحران ورشکستگی قرار دارند و آثارشان به بازارهای داخلی کشور راه نمی‌یابد.

و قبح این رخداد برای مسئولان در آنجا بیشتر می‌شود که در بازار داخلی کشور نیاز فراوانی به انواع انیمیشن سالم و همخوان با سبک زندگی اسلامی و ایرانی وجود دارد که همانطور که در تصاویر هم مشاهده می‌شود، در نبود آنها؛ انیمیشن‌های موهن راه خود را به خانه کودکان و نوجوانان ایرانی باز می‌کنند.

در همین زمینه، سایت سینماپرس چندی قبل به نقل از روانبخش صادقی، رییس انجمن سینمایی فیلمسازان انیمیشن ایران (آسیفا) گزارش داد که بسیاری از استودیوهای تولید انیمیشن – در ایران - با مشکل مالی مواجه شده و تا امروز بین 75 تا 80 درصد از این استودیوها تعطیل شده‌اند.

وی همچنین تصریح کرده بود: در حال حاضر وضعیت حضور انیمیشن (ایرانی) در بازارهای جهانی و حتی بازارهای داخلی در حد صفر است!

جالب آنکه حتی برخی از شرکت‌ها و گروه‌هایی که در جشنواره‌های داخلی انیمیشن ایران حائز مقام‌های مختلف و حتی گاهی اول شده‌اند نیز به دلایل پیش‌گفته در معرض فروپاشی قرار گرفته و یا ورشکسته شده‌اند.

به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صراط



:: موضوعات مرتبط: مدیریت فرهنگی , رسانه شناسی , فعالیت های فرهنگی , تکنولوژی و فرهنگ , تغییرات اجتماعی , ارتباطات تصویری , اسطوره شناسی و تمثیل , برنامه ریزی فرهنگی , متفرقه , عکس , ,
:: برچسب‌ها: باربی، تهاجم، فرهنگ، مستهجن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : کویر
تاریخ : یک شنبه 14 تير 1394
29 بهمن - روز عشق

گویند جهان را به عشق کسی آفریده اند

چون من که آفریده ام از عشق

                          جهانی برای تو

"حسین پناهی"

29 بهمن روز عشق مبارک

 



:: موضوعات مرتبط: مدیریت فرهنگی , فعالیت های فرهنگی , تاریخ (تحولات، تحلیلی و ...) , تغییرات اجتماعی , ارتباطات تصویری , تطبیق ادیان , اسطوره شناسی و تمثیل , دولت و فرهنگ , ارتباط بین فرهنگ ها , متفرقه , عکس , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : کویر
تاریخ : چهار شنبه 29 بهمن 1393
عکس و عکس و عکس

 

 

 

برای دیدن عکسهای دیگر به ادامه مطلب مراجعه نمایید

 

 

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: مدیریت فرهنگی , متفرقه , عکس , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : کویر
تاریخ : یک شنبه 19 بهمن 1393
I LOVE MOHAMMAD
من محمد را دوست دارم



:: موضوعات مرتبط: مدیریت فرهنگی , متفرقه , عکس , کتابخانه , جزوه ها , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : کویر
تاریخ : سه شنبه 30 دی 1393
زندگی قشنگ

http://www.islamiclife.ir/userfiles/images/1393/3405_Quran.jpg



:: موضوعات مرتبط: مدیریت فرهنگی , تغییرات اجتماعی , متفرقه , عکس , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : کویر
تاریخ : دو شنبه 29 دی 1393
سه راز موففیت از زبان لقمان
اگر با مردم دوستی کنی، آن وقت بهترین خانه های جهان مال توست...

روزی لقمان به پسرش گفت امروز به تو سه پند می‌دهم که اگر به آن عمل کتی؛ در زندگی موفق و سعادتمند خواهی شد.
اول اینکه سعی کن در زندگی بهترین غذای جهان را بخوری! دوم اینکه در بهترین بستر و رختخواب جهان بخوابی! سوم اینکه در بهترین کاخ‌ها و خانه های جهان زندگی کنی!

3251_daily.jpgپسر لقمان گفت ای پدر ما یک خانواده بسیار فقیر هستیم چطور من می‌توانم این کارها را انجام دهم؟
لقمان جواب داد: اگر کمی دیرتر و کمتر غذا بخوری؛ هر غذایی که می‌خوری طعم بهترین غذای جهان را می‌دهد.
اگر بیشتر کار کنی و کمی دیرتر بخوابی؛ در هر جا که خوابیده ای احساس می‌کنی بهترین خوابگاه جهان است؛
و اگر با مردم دوستی کنی در قلب آن‌ها جای می‌گیری و آن وقت بهترین خانه‌ های جهان مال توست.
 



:: موضوعات مرتبط: مدیریت فرهنگی , متفرقه , عکس , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : کویر
تاریخ : یک شنبه 14 دی 1393
بازیهای دخترانه

بازیهای رایانه ای دخترانه ابزاری جدید برای ترویج سبک زندگی غربی+ تصاویر

بازیهای آنلاین دخترانه:

اما بخش دیگری از این بازیها که اغلب به صورت آنلاین و با نام بازیهای دخترانه ارائه می شوند، دقیقا باتوجه به علایق جنس مونث طراحی می شوند اما این بازیها و محتوای آنها کاملا همسو با همان فرهنگ و سبک زندگی است که غرب دوست دارد برای زن غربی، ملکه شود و او تنها خود را در همین چارچوب تصور کند. ازجمله بازیهای آنلاین می توان به موارد زیر اشاره کرد :
آرایش ومدل مو:

جذب دختران به جنس مخالف:

 

برای دیدن عکسها و خواندن متن کامل به ادامه مطلب مراجعه نمایید



:: موضوعات مرتبط: مدیریت فرهنگی , متفرقه , عکس , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : کویر
تاریخ : چهار شنبه 26 آذر 1393
هفت سنگ
این بازی باعث مهارت در نشانه گیری و ایجاد روحیه همکاری و تمرکز حواس می‌شود.

ورزش‌های محلی کشورمان ایران از سال‌های گذشته و از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایمان به ما رسیده است.

3168_kids.jpg«هفت سنگ»

3169_kids.jpg

به ادامه مطلب مراجعه نمایید



:: موضوعات مرتبط: مدیریت فرهنگی , متفرقه , عکس , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : کویر
تاریخ : یک شنبه 2 آذر 1393
بهترین جای دنیا

عکسی تکرارنشدنی. ..
عکس تحت القبه حرم اباعبدلله می باشد که هر دعایی در زیر آن به استجابت میرسد.
پس دعا کن هر آن چه میخواهی را،از فرج آقا شروع کن...

(این عکس توسط امیر حسامی نژاد، عکاس ضریح سیدالشهداء در هنگام تعویض ضریح گرفته شده که حالا حالاها دیگر کسی قادر به شکار چنین عکسی نخواهد بود.)



:: موضوعات مرتبط: متفرقه , عکس , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : کویر
تاریخ : شنبه 17 آبان 1393
حجاب و دل پر غصه ما
زنان چادری و حکایت خودنمایی!
 
 «کافی بود محو تماشای ویترین یک مغازه شوی و دستان کوچکت از دستان مادر رها شود، آن وقت برایت شروع سردرگمی بود، اندکی جلو می رفتی و مادر را می دیدی و صدایش می کردی، رویش را که بر می گرداند و قامتِ کوچکت را که با نگاهی آمیخته به تعجب می نگریست، آن موقع تو می ماندی و سکوت ناشی از یک شرمندگی کودکانه…» این حکایت زمانی است که می توانستی در پیاده روهای شهر قدم بزنی و آسوده خاطر فقط مغازه ها را بنگری بی آن که نگران از فرو رفتن تیرهای شیطانی به چشمان خود باشی، آری شاید بتوان گفت این روزها تنها سود پوشش های رنگارنگ و چسبان و کوتاه زنان سرزمین ما این است که کودکان کمتر مادران خود را اشتباه می گیرند.

 

حکایت مظلومیت و مهجوریت چادر مشکی را نه در هنگامه راهپیمایی بیست و دو بهمن می توان سنجید و نه در صحن و سرای امام رئوف و نه در کوچه ها و محله های سنتی شهر. مظلومیت و مهجوریت چادر مشکی را آن زمان در می یابی که به سینما می روی، به تئاتر، به مراکز بزرگ خرید، به جشنواره های هنری، به پیاده روهای خیابان های بالای شهر، به کوه و پارک های جنگلی و نشانی از زنان چادری نمی یابی، تو گویی که تمام زنان شهر چادر را به کناری نهاده اند، این چنین است که “باربارا اسلاوین” خبرنگاری که نام او را در جمع همکاران روزنامه های واشنگتن پست، نیویورک تایمز و اندیشکده علوم و امنیت بین الملل ( ISIS )  وابسته به اسرائیل می توان یافت در آخرین سفر خود به تهران از وضعیت امروزِ حجاب زنان ایرانی نسبت به گذشته ها ابراز رضایت می کند و در گزارشِ آخرین سفر خود به ایران در پایگاه تحلیلی المانیتور اینطور می نویسد که “این روزها در تهران دیگر زنان زیر پنجاه سال چادری کم‌تر به چشم می‌خورند”.

 

 

دنیای سینما و بازیگری از آن دست فضاهایی است که تا کنون در بست دور از دسترس زنان محجبه باقی مانده است.

 

 



:: موضوعات مرتبط: مدیریت فرهنگی , متفرقه , عکس , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : کویر
تاریخ : شنبه 16 شهريور 1392
اینجا ایران است

سلام یکی از بهترین تعریفهای ایرانی ها از عشق

 

http://uplod.ir/3tcvfu1citfh/11untitled.bmp.ht

[تصویر:  obi1j3tibw11pjuahgfu.jpg]m



:: موضوعات مرتبط: متفرقه , عکس , ,
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
:: ادامه مطلب
نویسنده : کویر
تاریخ : جمعه 15 ارديبهشت 1391
بازی امارات با دم شیر

سلام

   کاریکاتور امارت

 

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: متفرقه , عکس , ,
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
:: ادامه مطلب
نویسنده : کویر
تاریخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
عکس های خودمونی

سلام

نظرتون راحع به عکس های خودتون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



:: موضوعات مرتبط: متفرقه , عکس , ,
|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
:: ادامه مطلب
نویسنده : کویر
تاریخ : شنبه 22 بهمن 1390
عکس های چاپلین

 

سلام

عکسهایی از نابغه سینمای جهان که در ضمن هنر اخلاق را هم رعایت می کرد می ذارم

 



:: موضوعات مرتبط: عکس , ,
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
:: ادامه مطلب
نویسنده : کویر
تاریخ : یک شنبه 9 بهمن 1390

صفحه قبل 1 صفحه بعد