گاهی فراموش می کنیم که خواب یک نظامی در دوران جنگ و غیر جنگ تبعات و آثار و همچنین مجازات متفاوتی در بر خواهد داشت.
در این دوران که دیگر هر کسی در جامعه به این بینش و آگاهی رسیده دوران، دوران فرهنگ و عرصه، عرصه فرهنگ است؛ تمامی ارکان یک نظام باید آماده باش بوده و وضعیت جنگی به خود بگیرند. در حال حاضر که ما مورد تهاجم فرهنگی به صورت آشکار و غیر آشکار می باشیم، و در دورانی که بودجه های فرهنگی بیش از بودجه های نظامی است و در جنگی که همه قشر از جامعه ما را مورد هدف خود قرار داده است، بسیاری از مسئولین و تصمیم گیرندگان هیچ توجهی به این حوزه از نظام جمهوری اسلامی ندارند.
و خواب در دوران جنگ حکمش اعدام است.
شاید بسیاری از تصمیم گیرندگان فرهنگی می دانند که دارند چه می کنند که باید به شدید ترین وجه ممکن با آنها برخورد کرد و یا نمی دانند که دارند چه می کنند که باید با سیلی بیدارشان کرد زیرا که دیگر کار از نوازش و عزیزم بیدار شو گذشته است.
حتی باید به بسیاری از خودی ها نیز که داعیه دار اینند که انقلابی و ولایی هستند نیز، سیلی ای زد و از این خواب غفلت که ما می دانیم و ما خوبیم بیدارشان کرد. باید آنها را نیز مواخذه کرد که شما در این سالیان چه کرده اید. شما که بچه های انقلابی هستید (قبول!) ولایی هستید (قبول!)، اما شما چه کرده اید. چه تولید کرده اید؟؟؟؟ برای حجاب دختران و زنان ما چه کرده اید که حالا انتظار درو دارید؟؟؟
چرا از زنان و دختران این جامعه انتظار رعایت حجاب دارید در حالی که بذری نکاشته اید که درو کنید.
کدام طرح فرهنگی، تولید فرهنگی، ساخت هنری و یا .... را تولید کرده و به جامعه ارائه کرده اید که اکنون مشکل جامعه را در افراد بی حجاب و بی بندوبار می جویید.
وقتی شما در جنگ فرهنگ به طور منفعل نشسته اید و دائما در حال گرفتن ایراد از جبهه مخالف خود هستید انتظاری جز وضعیت موجود احمقانه است.
شما برای نشر فرهنگ امام و رهبر فرزانه در کشور خود و حتی در خارج از کشور چه برنامه ای داشته اید.
برای نشر فرهنگ مهدوی چه کرده اید؟؟؟؟
چقدر مک دونالد شده اید؟ چقدر هالیوود شده اید؟؟؟ چقدر باربی شده اید؟؟؟ چقدر آرنولد شده اید؟ چقدر جیم کری شده اید؟؟؟ چقدر فیلم های teenager ی (مورد پیند نوجوانان) ساخته اید؟؟ چقدر.........شده اید؟؟؟ که جذاب باشید و دوستتان داشته باشند و شما را انتخاب کنند نه اینکه اجبارا قبول کنند.
و چقدر کار کرده ایم که حالا از عموم جامعه انتظار داریم اصلاح شده باشند.
خواب مسئولین، خواب تصمیم گیرندگان، و عوامل فرهنگی در کشور جرمش بسیار بیشتر از جرم افراد بد دهن، بد حجاب، بی نماز، ..... است.
انقلابی در فرهنگ را آرزوست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امام صادق (علیه السلام) (در مجلسى که صحبت از قدرت و شوکت بنی عباس و فقر و بد حالى شیعه مى شد) فرمود:
من در روزى که ابو جعفر منصور دوانیقى با موکب سلطنتى خود حرکت مى کرد با او بودم او بر اسبى سوار بود که جمعى از خدم و سوارگانش همراهش بودند و جمعى دیگر از پشت سر مى آمدند و من بر الاغى سوار بودم و دوش به دوش او مى رفتم.
بعدا که به منزل آمدم یکى از دوستان با جمعیتى نزد من آمدند، آن دوست به من گفت: فدایت شوم تو را در مرکب منصور دوانیقى دیدم در حالى که بر الاغى سوار بودى و او بر اسب سوار بود، سرش را به سوى تو خم مى کرد و با تو سخن مى گفت کانه مى خواست زیر دست شدن تو را مجسم کند، در دلم گفتم: یا للعجب این حجت خدا بر خلق است که صاحب واقعى این سلطنت و شوکت است و کسى است که همه سلاطین عالم باید به او اقتدا کنند و این دیگرى مردى ستمگر و قاتل اولاد انبیا و مردى خونریز است، خون بى گناهانى را به زمین مىریزد که خدا دوست ندارد، آن وقت او در موکب سلطنتى قرار گرفته و تو بر الاغى سوارى، این فکر مرا گرفتار شبهه کرد به حدى که بر دین و جانم ترسیدم.
امام (علیه السلام) فرمود: بدو گفتم اگر حشمت و خدمى را که من داشتم و آن فرشتگانى را که از پیش رو و پشت سر من در حرکت بودند مى دیدى سلطنت منصور از نظرت مى افتاد و آن را حقیر و پشیز مى شمردى، دوستم چون این بشنید گفت: الان دلم آسوده شده.
و سپس پرسید: اینها تا کى سلطنت خواهند کرد؟ و چه زمانى امت اسلام از شر اینها راحت مى شود؟ در پاسخش گفتم: مگر تو نمى دانى که براى هر چیزى مدتى است، گفت:
چرا (مى دانم) گفتم: اگر بدانى که وقتى این امر تحقق یابد از چشم بر هم زدن هم سریعتر خواهد بود آن وقت علمت تو را نفع مى دهد؟ آرى اگر حال این قوم که نزد خدا دارند را بدانى و بدانى که چه حالى دارند آن وقت بغض و دشمنیت نسبت به آنان به نهایت درجه مى رسد، اگر تو و تمامى اهل زمین سعى کنید که حال آنان را شدیدتر از آنچه دارند بکنید هرگز نخواهید توانست پس شیطان تو را دست نیندازد که عزت از آن خدا و رسول و مؤمنین است ولى منافقین نمى دانند.
… آیا نمى دانى که هر کس منتظر امر ما باشد و بر اذیتها و ترسها که امروز مى بیند صبر کند، فردا در زمره ما خواهد بود،
پس هر زمان دیدى حق مرده و اهلش از بین رفته اند و جور و ستم همه جا را فرا گرفته و قرآن کهنه شده و چیزهایى در آن پدید آمده که در آن نیست
و دیدى که قرآن طبق هوا و هوسها توجیه و تفسیر مى شود و دیدى که دین وارونه شده، آن چنان که کاسه وارونه مى شود
و دیدى که اهل باطل بر اهل حق آقایى و سرورى مى کنند و دیدى که شر ظاهر گشته و از آن نهى نمى شود بلکه از اهل شر دفاع مى شود
و دیدى که فسق علنى شده و مردان با مردان و زنان با زنان اکتفاء مى کنند و دیدى که مؤمن سکوت کرده، چون گفتارش پذیرفته نمى شود
و دیدى که فاسق دروغ مىگوید و پذیرفته مى شود و کسى دروغ و افتراى او را رد نمى کند و دیدى که صغیران بزرگتران را تحقیر مى کنند
و دیدى که قطع رحم همگانى شده و دیدى که وقتى کسى را به فسق مى ستایند خود او مى خندد و سخن گوینده را رد نمى کند
و دیدى که به پسر همان را مى دهند که به زن مى دهند و دیدى که زنان با زنان ازدواج مى کنند
و دیدى که مدح و ثنا بسیار شده و دیدى که مرد مال خود را در غیر راه اطاعت خدا انفاق مى کند و کسى نیست که او را نهى کند و دست او را بگیرد
و دیدى که مردم وقتى مؤمن را مى بینند که در حال اجتهاد و تلاش است، پناه به خدا مى برند از اینکه مثل او باشند
و دیدى که همسایه، همسایه اش را مى آزارد و کسى نیست جلویش را بگیرد
و دیدى که کافر وقتى وضع رقت بار مؤمن را مى بیند از وضع خود خوشحالى مى کند و چون فساد را در پهناى زمین گسترده مى بیند مسرور مى شود
و دیدى که شرابهاى گوناگون علنا نوشیده مى شود و مردمى بر سفره شراب جمع هستند که از خداى عز و جل هیچ پروایى ندارند
و دیدى که امر به معروف زایل شده
و دیدى که فاسق در اعمالى که خدا دوست ندارد نیرومند و مورد حمایت و مدح قرار مى گیرد
و دیدى که دارندگان آیات (در نسخه دیگر آمده دارندگان آثار) مورد تحقیر واقع مى شوند و هر کسى هم آنان را دوست بدارد تحقیر مىشود
و دیدى که راه خیر بسته شده و راه شر باز و پر رهرو است
و دیدى که خانه کعبه معطل مانده و مردم از رفتن به زیارت آن نهى مى شوند و به ترک آن تشویق و مامور مى گردند
و دیدى که هر کس به دیگرى می گوید آنچه را که خود نکرده و دیدى که مردان خود را براى مردان چاق مى کنند و زنان براى زنان
و دیدى که مرد از راه ماتحت خود روزى به دست مى آورد و زن از راه فرجش
و دیدى که زنان براى خود مجالس ترتیب مى دهند آن چنان که مردان تشکیل مى دهند
و دیدى که….عمل لواط و زن شدن مردان شایع و علنى گشته و به همین منظور خود را خضاب مى کنند و شانه مى زنند آن چنان که زنان براى شوهر خود شانه مى زنند
و دیدى که صاحب مال محترمتر از مؤمن است
و ربا علنى معامله مى شود و کسى سرزنش نمى کند
و دیدى که زنان به خاطر دادن زنا ستایش مى شوند و زن شوهرش را در عمل لواط با مردى دیگر کمک و همکارى مى کند
و دیدى که در نظر اکثریت مردم بهترین خانواده ها آن خانوادهاى است که زنان را بر کار فسق کمک مى کنند
و دیدى که مؤمن همواره در اندوه و تحقیر شده و خوار است
و دیدى که بدعتها و زنا علنى شده و مردم را دیدى که با شاهدى که به دروغ شهادت مى دهد به یکدیگر تجاوز مى کنند
و دیدى که حرام حلال و حلال تحریم شده است و دیدى که هر کس دین را با رأى و نظر خود براى خود توجیه مى کند و کتاب خدا و احکامش تعطیل شده
و دیدى که در ارتکاب گناه از تاریکى شب استفاده نمى شود بلکه در روز روشن گناه مى کنند
و دیدى که مؤمن جز با قلبش نمى تواند منکر را انکار کند و دیدى که مال بسیار هنگفت در راه خشم الهى خرج مىشود
و دیدى که والیان ولایت و سرپرستى مردم را قباله کسى بدانند که قدرتش بیشتر است
و دیدى که محرم به محرم خود اکتفاء کند و با او ازدواج نماید
و دیدى که مردم به صرف تهمت و بر اساس مظنه کشته مى شوند
و دیدى که مردم بر سر عشق ورزیدن به یک پسر با یکدیگر به ملاک غیرت مى ستیزند و حتى بر سر این عشق جان و مال فدا مى کنند
و دیدى که مردم کسى را که شهوت خود را با رفتن نزد زنان خاموش مى کند سرزنش مى نمایند
و دیدى که مرد با زنا دادن همسرش پول در مى آورد و زندگى مىکند با علم به اینکه او زنا مى دهد و حتى بر این کار او نظارت دارد
و دیدى که زن قاهر و مسلط بر شوهرش مى شود و بر خلاف میل او کارها مى کند و علیه او پولها خرج مى کند
و دیدى که مرد همسر و دختر- کنیز- خود را کرایه مى دهد و به طعام و نوشیدنى پست راضى مى شود
و اگر دیدى که سوگند به دروغ به خداى عز و جل بسیار و شایع شده
و دیدى که قمار علنى و آشکار گشته و دیدى که شراب علنا فروخته مى شود و کسى از آن منع نمىکند
و دیدى که زنان مسلمان ناموس خود را به اهل کفر مى دهند
و دیدى که لهو و لعب و رقص و آوازهخوانى علنى شده، مسلمانان از آن عبور مى کنند و احدى، احدى را منع نمى کند و احدى جرأت بر منع آن ندارد
و دیدى که افراد شریف و آبرومند به وسیله کسانى که از قدرت آنان مى ترسند توهین شده و خوار مى شوند
و دیدى که نزدیکترین افراد به درگاه والیان آن کسى است که با بد گویى به ما اهل بیت آن والیان را مدح مى گویند
و دیدى که شنیدن صوت قرآن بر مردم سنگینى مى کند و در مقابل شنیدن آوازهاى باطل برایشان آسان و خفیف است.
و دیدى که همسایه را از ترس زبانش احترام مى کنند و دیدى که راستگوترین مردم دروغ سازانند
و دیدى که شر علنى و بازار سخن چینى رایج شده و دیدى که بغى و ستم آشکار گشته
و دیدى که غیبت کردن نوعى ملاحت و خوش اخلاقى تلقى مىشود و مردم یکدیگر را به خاطر آن بشارت مى دهند
و دیدى که حج و جهاد جنبه غیر خدایى به خود مى گیرد
و دیدى که سلطان به خاطر کافر، مؤمن را توهین نموده و خوار مى سازد و دیدى که خرابى بر عمران مسلط شده
و دیدى که زندگى یک فروشنده از راه خیانت در کیل و وزن اداره مىشود
و دیدى که خونریزى یک امر آسان و پیش پا افتاده تلقى مىشود
و دیدى که اگر کسى به طلب ریاست برمىخیزد عوضش تنها دنیا است و خود را مردى بد زبان معرفى مىکند تا کسى جرأت اعتراض کردن نداشته باشدو نیز امور به او نسبت داده مىشود
و دیدى که به نماز بى اعتنایى مىشود
و دیدى که ثروتمند مال بسیارى نزدش جمع شده و از روزى که مشغول جمع آورى آن شده، زکاتش را نداده
و دیدى که میت را از قبرش بیرون مىکشند و آزارش داده، کفنهایش را مىفروشند
و دیدى که هرج و مرج بسیار شده و دیدى که افراد در صبح و عصر مست هستند و هیچ اهتمامى به وضع مردم ندارند
و دیدى که با چهار پایان جماع مىکنند و دیدى که چهار پایان به جان یکدیگر مىافتند و یکدیگر را پاره مىکنند
دیدى که مرد برای نماز خانهاش مىرود و بر مىگردد در حالى که جامههایش را ربودهاند
و دیدى که دلهاى مردم قساوت و چشمهاشان خشک شده و ذکر خدا بر آنان سنگین مىآید و حرام خوارى علنى گشته و بر سر آن از یکدیگر پیشى مىگیرند
و دیدى که نمازگزار اگر به نمازخانه مىرود براى آن است که خود را به مردم نشان دهد، مردم او را ببینند که نماز مىخواند
و اگر دیدى که فقیه براى غیر هدف دین تفقه مىکند، یعنى به این منظور فقه مىخواند که دنیا و ریاست به دست آورد
و دیدى که مردم به سوى آن کسى مىشتابند که غالب باشد و خلاصه هر یک از دو طرف نزاع غلبه کند مردم با او باشند، چه غلبهاش حق باشد و چه باطل
و دیدى که طالب حلال مورد مذمت و سرزنش و طالب حرام مورد مدح و احترام قرار گیرد
و دیدى که در دو حرم کعبه و مدینه کارهایى صورت مىگیرد که خدا دوست نمىدارد و هیچکس جلوگیر آنان نیست و حتى بین آنان و آن عمل زشت کسى حائل نمىشود
و دیدى که در دو حرم شریف ساز و آواز علنى ارتکاب مىشود
و دیدى که افرادى سخن از حق مىگویند و امر به معروف و نهى از منکر مىکنند ولى از پاى خطابه اش کسى برمىخیزد در حالى که خود را خیر خواه و دلسوز او مىداند از در خیر خواهى و نصیحت مىگوید: خدا از تو نخواسته که این حرفها را بزنى
و دیدى که راههاى خیر از رهرو خالى است و احدى به آن راه نمىرود
و دیدى که جنازه را به اهتزاز در مىآورند و کسى از این عمل ناراحت نمىشود و دیدى که هر سالى که مىگذرد بدعتهاى بیشترى از سال قبل باب شده و شر بیشترى پیدا مىشود
و دیدى که خلق و جمعیتها جز اغنیاء را پیروى نمىکنند، دیدى که حاجت محتاج را در برابر مسخره کردن او و خندیدن به او بر آورده مىکنند و ترحمشان براى غیر رضاى خدا است
و دیدى که آیات آسمانى الهى رخ مىدهد ولى کسى از آن نمىترسد و دیدى که مردم با یکدیگر جفتگیرى مىکنند، آن طور که چهار پایان مىکنند و کسى این عمل را زشت ندانسته و اگر زشت بداند از ترس مردم نهى نمىکند و دیدى که افراد اموال بسیار در غیر راه خدا انفاق مىکنند ولى در راه خدا از انفاق مالى اندک مضایقه مىکنند
و اگر دیدى که رنجاندن و عقوق پدر و مادر علنى و خوار شمردن آنان شایع شده و در نظر فرزندان بدترین مردم تلقى مىشوند، حتى فرزند خوشحال مىشود از اینکه بر پدر و مادرش تهمت زده شود و دیدى که زنان بر حکومت و سلطنت چیره شدهاند و بر هر امرى که هوا و هوس آنان را تامین کند مسلط گشتهاند
و دیدى که فرزندان به پدر و مادر خود افتراء مىبندند و پدر و مادر خود را نفرین مىکنند و از شنیدن خبر مرگشان خوشحال مىشوند
و اگر دیدى که وضع به اینجا کشیده که اگر شخصى روزى بر او بگذرد که در آن روز مرتکب گناه بزرگى نشود، فسق و فجورى انجام ندهد، کمفروشى و خیانتى ننماید، به حرامى دست نیافته و یا شراب مسکرى ننوشد، در غم و اندوه فرو مىرود و مىپندارد که آن روز او به بطالت گذشته و یک روز از عمرش ضایع شده است
و دیدى که صاحبان قدر خوردنىها را احتکار مىکند
و دیدى که با شراب خود را معالجه مىکنند و براى مریض تعریف و توصیف مىکنند که فلان شراب براى تو بسیار نافع است و از شراب شفا مىطلبند
و اگر دیدى که مردم در ترک امر به معروف و نهى از منکر و ترک اعتقاد به وجوب آن با هم برابرند و دیدى که باد به بیرق منافقین و اهل نفاق مىوزد، ولى بیرق اهل حق حرکتى ندارد و دیدى که مؤذنها و نمازخوانها در برابر مزد اذان مىگویند و نماز مىخوانند…
در چنین روزگارى بر حذر باش، و براى درخواست نجات از خدا به خدا متوسل شو و بدان که مردم در چنین روزگارى غرق در سخط الهى هستند
و اگر خداى تعالى مهلتشان داده، از این کار منظورى دارد و تو منتظر تحقق آن منظور باش و کوشش کن تا خداى عزوجل تو را در وضعى ببیند که خلاف وضع مردم باشد تا اگر عذاب در آنان نازل شود تو زودتر به رحمت خداى تعالى برسى و اگر عذابشان تاخیر بیفتد آنها مبتلا شوند و تو از آنچه آنها در آن هستند بیرون شده باشى یعنى تو مثل آنان بر خداى عزوجل جرأت نکرده باشى و بدان که خداى تعالى اجر نیکوکاران را ضایع نمىسازد و رحمت خدا به نیکوکاران نزدیک است.
تو را دخترم نمیخوانم ،
چرا که هنر را با عریانی اشتباه گرفتی .
تو را دخترم نمی نامم
چرا که هویت اریایی را در اندام لخت خود به سخره گرفتی
تو را چه بگویم که از هنر و فهم تنها حیوانی ترین راه را برای اعتراض یافتی ،
فرزند فرهنگ باخته ام من برخودم لعنت فرستادم که یادم رفت برایت شاهنامه بخوانم ،
از کوروش و زرتشت بگویم ، لعنت به من که کنار بازیگری ،
بازی زندگی را یادت ندادم که چنین رسوایی را برای آریایی به بار آوردی ،
دیدن اندام عریانت ، زانوانم را لرزاند ،
فرزند ، چه بر سر هویت متعصب ایرانی اوردی ،
کاش مرده بودم واندام برهنه ونگاه بی رنگت ، در دستان مردم دست به دست نمیشد .
کاش تو اعتراض باشرفت میکردی . نه با اندامت ،
که فقط یک پدرو خرد کردی .
با من چه کردی
ای غریبه …!'
یک سایت خبری در یادداشتی، از نحوه پرداختن به تحول معنوی الهام چرخنده انتقاد کرد.
............................
زمانی در ترکیه، زنی مججبه به نام «مروه کاواکچی»، نماینده پارلمان شد. در آن زمان به دلیل حکومت لائیکها، وی نتوانست به پارلمان برود. در ایران، جوّی بزرگ در حمایت از کاواکچی راه انداختند و روزنامههایی مانند کیهان نیز در صفحه اول خود از این بانوی محجبه تقدیر و از ظلمی که به او شده بود، ابراز برائت کردند. تریبونهای نماز جمعه و شبکههای مختلف صداوسیما پر شده بود از «قهرمان حجاب»ی به نام مروه کاواکچی که حتی برای رفتن به پارلمان نیز حاضر نشده بود حجاب از سر بردارد. خلاصه آنکه در مدت کوتاهی او را در ایران به قهرمان و الگو تبدیل کردند. اما کاواکچی در مقابل چه کرد؟ او خطاب به حامیان ایرانیاش که برایش سر و دست میشکستند، گفت: شما اگر دلتان برای زنان میسوزد، اول بروید و جلوی نقض حقوق زنان کشور خودتان را بگیرید. با این پاسخ وی، ناگهان همه چیز در ایران به اتمام رسید و دیگر کسی از مروه کاواکچی، چیزی ننوشت و چیزی نگفت!
نکته ای که در آن باشگاه خاص بیشتر توجه ام را جلب کرده بود این بود که بیشتر آنهایی که برای ورزش کردن آمده بودند در حال مشاوره دادن به دیگری درباره این مورد بودند که چه تیپ و مدل جدیدی از لباس و مو به روز شده است. کمی آن طرف تر هم بوفه کوچکی تعبیه شده بود که ظاهرا برای فروش لوازم ضروری ورزشی است ولی بیشتر از همه این کمربندهای رقص عربی است که در آنجا طبقه بندی شده و اثری از لباس ورزشی نیست. البته محلی برای خوردن آبمیوه و غذا هم وجود دارد.
...........
مصرف «شیشه» برای لاغری!
اگر روزگاری به دلیل کمبود فضاهای ورزشی، زنان ما به باشگاه های ورزشی زیرزمینی روی می آوردند تا سلامت جسمانی خود را حفظ کنند، حالا سلامت جسم جایش را به زیبایی جسم داده و رسیدن به این مورد هم نه از طریق علمی بلکه از سایر راه های غیرعلمی میسر شده است.دکتر سعید علی آبادی، دکترای مدیریت ورزش معتقد است: «متاسفانه در شرایطی به سر می بریم که بانوان ما تنها خوش اندامی را می بینند و صبر هم ندارند.
یکی دیگر از بازیگران مطرح هالیوود به دین مبین اسلام گرویده است.
به گزارش تسنیم، روزنامه دیلی میل به نقل از این بازیگر نوشته است: در سفر کاری به ترکیه از صدای اذان متاثر شدم. پس از آن تا مدتها به فکر فرو رفتم، سپس با وجود آنکه ۵۹ سال از عمرم گذشته به اسلام گرویدم.
«لیام نیسون» گفت: در ابتدای امر ادای فرایض اسلامی برایم سخت بود ولی پس از انجام آن لذتی معنوی را تجربه کردم.
بر اساس آمار منتشر شده در انگليس حدود 15 دختر دبستاني در سن 10 سالگي در اين كشور باردار شدهاند. به گزارش تلگراف، از سال 2002، 15 كودك 10 ساله و 39 كودك 11 ساله در انگليس و ولز باردار شدهاند. آمار دولتي نشان ميدهد 60 درصد بارداريها در سنين پايين با سقط جنين پايان مييابد؛ سالانه در حدود 300 دختر 13 ساله يا كمتر در انگليس و ولز باردار ميشوند. از سال 2002 تا 2007، بيش از 63 هزار بارداري در سنين 15 تا 23 سال و نزديك به 300 بارداري در سن 12 سالگي ديده شده است. به گزارش تلگراف، مشخص نيست چه تعداد از اين بارداريها به زايمان يا سقط جنين ختم ميشود و چگونه دختران در سنين بسيار پايين باردار ميشوند. همچنين آماري مبني بر تعداد پسران كمسالي كه پدر ميشوند، وجود ندارد چرا كه اثبات اين موضوع بسيار مشكل است. مطالعات اخير نشان ميدهد، لندن و مناطق اطراف آن بالاترين نرخ بارداري در سنين پايين را دارند. انگليس بالاترين نرخ بارداري در سنين نوجواني را در اروپاي غربي دارد. فرانك فُردي، پروفسور جامعهشناس دانشگاه كنت اين آمار را تاثربرانگيز و فجيع خواند و افزود: اين آمار نتيجه وارد كردن مسائل جنسي در دوران كودكي است.
مهاتماگاندی (رهبر استقلال هند): من زندگی امام حسین، آن شهید بزرگ اسلام را به دقت خواندهام و توجه کافی به صفحات کربلا نمودهام و بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستی از امام حسین پیروی کند.